"A Ford által megrajzolt Párma, amely egyszerre kontraszt és háttér a testvérek szerelméhez, precízen megkonstruált univerzum, és éppen az egyszerű boldogulás tűnik benne lehetetlen feladatnak.
A Kár, hogy kurva Itáliáját korrupció, perverzió, bosszúvágy, házasságtörés és üzletiesség uralja. Nincsenek benne érvényes házassági minták, nincs benne harmonikus és boldog együttélés. Szereplői közül hatan bosszút akarnak állni valakin; nyolcan természetesnek veszik a házasság helyett vagy mellett folytatott szexuális életet, beleértve Giovanni gyóntatóját és Annabella nevelőnőjét; apafigurái kivétel nélkül üzleti tárgyalásként kezelik a rájuk bízott fiatalok frigyét; a világi és egyházi hatalom birtokosa cinikusan futni hagyja a gyilkosokat, és érthetlenül súlyos büntetéssel sújtja az eseményekbe véletlenül belesodródott ártatlanokat. A testvérek, azonosulásra alkalmas minta híján, új értékrendet konstruálnak, ahová visszavonulhatnak a világ elől: újra felépítik az igazság, a szeretet, megváltás, sőt Isten fogalmát, s miután nem áll rendelkezésükre egyéb, a leginkább kínálkozó alapanyagból dolgoznak: egymásból..."
A(z) Magyar Színház előadása
Hozzászólások