Fotós: Ügyfél, nem fontos.
Üzletasszony: Nana! Férfi vagy nő?
Fotós: Persze, hogy nő. Fiatal, csinos, szőke, bombázó. Randizni akar velem. Aktfotókat szeretne.
Üzletasszony: (nevet) Szerintem csak egy vén, kopasz államtitkár, aki új portréképet szeretne a választási plakátokra.
Fotós: Miért, a bombázót nem nézed ki belőlem?
A négyszereplős kamaraopera minden figurája sikeres a munkájában; kérdés, hogy életük miért nem teljes. A történet középpontjában álló portréfotós nemcsak modelljeinek előnyösebb profiljára, hanem személyiségük, életük legbelsőbb titkaira, félelmeire és elfojtott vágyaira is kíváncsi. Fotóalanyai pillanatok alatt válnak kiszolgáltatottá a lencse másik oldaláról figyelő idegen számára. A négy ember története végzetesen egymásba fonódik, miközben valós képet kapnak saját magukról, a kiegyensúlyozottság mögé rejtett labilitásról. Korunk hétköznapi figurái ezek. Munkába menekülnek, unatkoznak, ki önáltatással, ki játszmázással, ki teljes naivitással keresi helyét a világban.
Mechler Anna Eliza szövegére Beischer-Matyó Tamás olyan zenei világot teremtett, melyben filmeffektek és dallamos áriák mellett tánczenék, olykor idegtépő, máskor ironikusan könnyed motívumok szólnak.
Az Operett Színház és a miskolci Bartók Plusz Operafesztivál közös produkcióját a frissen diplomázott Székely Kriszta, a Katona József Színház rendezője és fiatal, lendületes stábja viszi színre olyan énekesekkel, mint Lukács Anita, Frankó Tünde, Kendi Lajos és László Boldizsár. Az előadás karmestere Dubóczky Gergely.
A(z) Miskolci Nemzeti Színház előadása
Hozzászólások