hogy nyolcvannyolcban
elvettem feleségül Marit.
Pont nyolcvannyolcban,
március hóban,
midőn a politika szakít,
s a komcsik pártja
megy új irányba,
s velük a Mari apja, aki
a régi gárda
kemény titánja,
és pont az ő lánya volt Mari."
Mintha a Bereményi Géza - Cseh Tamás szerzőpáros másfél évtizeddel ezelőtti Illegalitásban című dalából lépnének elénk áriázva-recsitálva e szokatlan témájú és hangvételű új musical (kortárs protest song opera) közeli közelmúltunkból ismerős figurái.
1988-ban vagyunk - vetíti elénk narrátorként a Beszélő (szintén Cseh Tamás) vallomása: a nagyhatalmak megegyeznek, hogy Magyarországon a változások vér nélküliek legyenek!
Igen ám, de egy szigorúan titkos politikai beosztású (!) nős férfi, Balaskó Laci beleszeret Fáskerti Laurába, a "komcsik pártja régi titánjának" delejes szépségű lányába! Fáskerti és a legendás Fáskertiné - mindketten Balaskó főnökei a III/3-as ügyosztályon - Kádár elvtárs utasítására önként s dalolva eltiltják Laurát a férfitól, s ezzel durván beleavatkoznak lányuk érzelmi életébe.
Ekkor Laurában megszakad valami - talán egy fontos szál (?) -, szembefordul szüleivel és ezzel elindítja a baljóslatú, sőt tragikus színezetű események lavináját. Mint egy rendes romantikus operában, itt is fény derül szerelmi cselszövésre, bosszúra, érdekösszefonódásra, sőt: szigorúan titkos pártdokumentumok megsemmisülésére és gyilkosságra is!
Ezek után mi lesz? Mi lesz Laurával? Mi lesz az igazsággal? Vajon kiderül-e végre az igazság rendszerváltott, poszt-SZU-szatelit, piacgazdaság-orientált, demokratikus jogállamunkban?
A Beszélő tanú első ízben október 6-án adja meg a választ a jeggyel vagy bérlettel rendelkező szerencsés kecskeméti nézőknek.
Aki nem hiszi, járjon utána!!!
A(z) Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház előadása
Hozzászólások