Malysh (Édes kölyök)

előadás, 2003.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

"1998 - ban alakult meg az Oskaras Korsunovas Színház (Oskaro Korsunovo Teatras), vagy más néven OKT. A színház koncepciója természetesen és spontán módon magától fejlődött ki - mielőtt még létezését hivatalosan is elismerték, már önálló helyként működött. (...) Oskaras Korsunovas diákként Bibliát vitt magával a filozófiaelőadásokra, amelyet makacsul a padjában tartott. Ez fiatalos, provokatív gesztus volt részéről. Később a Korsunovas színház nézőinek egy része korunk minden baját megtalálta az előadásaiban. Nem bocsátják meg neki, hogy a "baszni" szót megjelentette a színházi plakáton, és így művészi szintre emelte. (...) Azok, akik elítélik Korsunovas színházát, csupán a kulturális szabotázs egy formáját látják benne, azonban ő maga soha nem provokál csupán a provokáció kedvéért. Korsunovas színházát nem ez a felületes gesztus jellemzi, egyáltalán nem sekélyes és semmiképp nem éretlen."
(Ramune Marcinkeviciute, színházi kritikus)

"A szereplők színészi játéka, bár megszabadult a világiasságtól, de valahogy mégis túlteng, a játék és az irónia között egyensúlyoz, az előadás közepéig, ahol is az utóbbi helyére a drámai sejtetés lép (...) Marius Ivaskevicius egész előadása egy elégikus novellára emlékeztet, amely tele van nosztalgikus érzelmekkel."
(Rasa Vasinauskaite, Literatura ir menas)

"A Malysh (Édes kölyök) egy kétnyelvű (orosz, litván) költői thriller, amely gazdagon bővelkedik a költői képtelenségekben és a finom groteszkben. Bár Ivaskevicius "finomsága" (éppúgy, mint költőisége) megtévesztő, a szerző tudja, hogy miként hagyjon el kimondatlan, nyilvánvalóan előre megjósolt dolgokat. Tudatosan teszi mindezt, néha kicsit megáll ott, ahol a tulajdonképpeni tragédia tükröződése elkezd nyilvánvalóvá lenni, és különös, helyi mini-mártírológiává alakul."
(Valdas Gedgaudas, Veidas)

A(z) Trafó előadása

Stáblista

Hozzászólások