Opera the Metamorphosis

opera, japán, 2009.
+ 1 kép

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Az előadás nyitó jelenetében K Az átváltozás című művet olvassa egy kávéházban. Mindössze néhány kellék van a színpadon: három nagy acélajtó, egy nagy asztal és tizenkét szék. K énekelni kezd, amikor kopogás hallatszódik az ajtókon és hirtelen mindenki Kafka történetében találja magát. A három nagy acélajtó helyzete állandóan változik, szimbolizálva az egymástól való elszigeteltséget vagy éppen bezártságot. Ebben a feldolgozásban a főszereplő átváltozásánál nagyobb hangsúlyt kap a család K által kiváltott metamorfózisa. A történet végén, miután a főszereplő holttestétől megszabadul az egyik szolga, a család megkönnyebbülve és reményekkel telve piknikezni indul. A forgatókönyv tartalmazza Kafka leveleit, naplóit és hűen ábrázolja a Kafka korabeli Prágát. A darab korunk társadalmának értékeit kérdőjelezi meg.

Opera Theater Konnyakuza
A hivatásos énekesekből álló Opera Theater Konnyakuza 1971-ben alakult Tokióban azzal a céllal, hogy a Tokiói Művészeti Egyetem 1965 és 1971 között aktív Konnyaku Diákklubjának egykori tagjai által japánul előadott operákat népszerűsítse. A Konnyaku Klub vezetője az egyik testnevelő tanár, Mutsuko Miyagawa volt, aki később az egyetem nyugalmazott professzora lett. A klub célja jó fizikai állóképességgel és alapvető színészi képességekkel rendelkező operaénekesek képzése volt. Mióta először mutattak be operát Japánban, az ottani képzés olyan hivatásos énekesek kinevelésére törekedett, akik az európai színpadokon is megállják a helyüket. Ennek eredményeképpen a japán közönség rákényszerült, hogy az előadásokat eredeti nyelven hallgassa. A japánul előadott operákat ugyanis - ilyen irányú képzés hiányában - az énekeseknek általában nem sikerült megfelelőképpen interpretálniuk. A Konnyakuza megalapítása óta arra törekszik, hogy a közérthetőbb operákat továbbfejlessze, vagyis olyan énekmódszer kialakítása a cél, mely egyértelművé teszi a közönség számára is a történetet. A Konnyakuza újító ötletének, a Konnyaku Gyakolatok alapján kifejlesztett, testedzéssel kombinált rendezésnek a célja, hogy elilsmerést vívjon ki az operaénekeseknek, akik köztudottan nagyon rossz színészek hírében állnak Japánban. Számos olyan előadásuk született, mely mellőzi a nagyoperák grandiózus jellegét, és csak egy zongorát vagy néhány kisebb hangszert használ kíséretül, valamint mindössze pár énekes szerepel a darabban. Az Opera Theater Konnyakuza Hikaru Hayashi művészeti vezető és Kyoko Hagi zenei rendező vezetésével évente közel 250 előadást tart szerte a világon.

A(z) Merlin előadása

Stáblista

Hozzászólások