Darabunkban két táncosnő formálja meg Isadora alakját. Egyikük korabeli stílusban a táncosnő életét és művészetét mozgató vágyakat, ideákat táncolja el, másikuk egy mai táncosnő testén mai formákkal láttatja, hogy ma hogyan is állunk Isadora eszményeivel. A két táncosnő valójában egyetlen személy két énje, akár léleknek és testnek, akár eszményinek és földinek, akár jónak és rossznak is tekinthetők: az emberben rejlő kettősséget ábrázolják.
A darab jeleneteiben felidéződnek Isadora életének fontosabb állomásai, amelyek egyben egy-egy meghatározó férfialakhoz is köthetők."
"Táncalkotó pályámra alapvető hatással volt Isadora Duncan (1878 - 1927): mint művész, mint ember, mint nő. 49 sűrű életet élt, hatása 100 éven túl ível. Magam is korszakhatárhoz értem éppen: ezt a darabot határkőnek szánom. Alkotótársaimmal Isadora mitikussá színeződött üzenetét mai fényben, mai testtel, mai mozdulatokkal tárjuk elő. A nyersanyagot a művésznő "szenvedélyes életművéből" általunk fellelt töredékek adták: Isadora tettei, kapcsolatai, művei, vallomásai. Előadásunk diptichonba foglalt mozdulatmű: két táncosnő kétféle felfogásban - régies stílussal illetve mai formákkal - táncol Isadora nyomán." - (Tatai Mária)
A(z) Panboro Színház előadása
Hozzászólások