Kun Attila miközben hét évig a Magyar Nemzeti Balett címzetes szólistája volt, a magyar táncművészet olyan kiemelkedő koreográfusaival is dolgozott, mint Ladányi Andrea, vagy Juronics Tamás. 2000-ben külföldre indult, majd a világhírű londoni Rambert Dance Companyhez csatlakozott szólistaként. 2003-ban tért vissza Magyarországra, és megalapította a PR-evolution Dance Company-t, melynek célja "új minőség, új üzemmód, új szemlélet" bevezetése. Az eltelt idő egyértelműen igazolta, hogy a megfelelő munkakörülmények képesek biztosítani a szakmai fejlődést. Az együttes november eleje óta balett-teremben "él": William Forshyte és Merce Cunningham technikáit tanulják Párizsból, Londonból, Stuttgartból érkező balettmesterek vezetésével. Az esten látható két csoportos koreográfiában ennek a munkának az eredménye is látható.
Visible shape "Mindig meglep, hogy mennyire ragaszkodunk a megszokotthoz. A látható formák könnyen egyensúlyát vesztő mindennapjaink biztos kapaszkodói. A kérdés: valóban így van-e? Egy egyszerű koreográfiai kísérletnek szántam a darabot, de meglepő eredménnyel leptek meg a művészek: a látható eltűnt, a forma amorf lett és a testek az átszűrt mozdulatokon keresztül elkezdtek kommunikálni."
Search for better - PREMIER Hogyan kezdhetünk hozzá egy darab elkészítéséhez? Hol van a kezdőpont? Mi adja meg a dinamikát, a hangulatot? Honnan és hogyan érkeznek a kifejezési formák? Hol születik a darab? A fejben? A testben? A színpadon? Kérdések, válaszok, amelyek újabb kérdéseket vetnek fel és újabb válasszal felelnek, természetesen mindez a test nyelvén.
fetish Kun Attila tavaly januárban bemutatott fetish című darabjában a pénz, a média és a hatalom kérdéskörét vizsgálja, nem társadalomkritikai éllel, csupán a felmutatás szándékával. Az eltelt egy év során a koreográfus új szemszögből kezdte látni azt a folyamatot, mely meghatározza mindennapjainkat, életünk értékeit vagy éppenséggel azok hiányát. Ennek szellemében alakította át a darabot.
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások