Samanvaya/Találkozás

előadás, 2006.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Samanvaya szanszkrit szó, amelynek jelentése "találkozás". Ebben az előadásban az indiai klasszikus tánc két legkiemelkedőbb képviselője, Madhavi Mudgal és Alarmel Valli együtt szerepel. Egyikük az odissi, másikuk a bharatanatyam tánc művelője, és arra vállalkoztak, hogy közös produkcióban saját műfajukat tovább fejlesszék, egyedi látásmódjukkal újítsák meg a hagyományokat. Szólóikban az odissi és a bharatanatyam legnagyobb indiai mestereitől átvett gazdag tánckifejezések, valamint a lírai, klasszikus indiai zene érvényesül. Az indiai klasszikus táncnyelvet a zene, a költészet, a színház, a festészet, a szobrászat és a filozófia határozza meg, irányítja. Az ebből építkező Alarmel Valli és Madhavi Mudgal táncosként és koreográfusként saját táncnyelvéből alkotja meg költői koreográfiáit: valamennyi táncuk egyéni számadás.
A Samanavayában a táncosok arra tettek kísérletet, hogy rátaláljanak a közös táncnyelvre, hogy új dimenziókat adjanak, miközben megőrzik saját tánchagyományaik egyediségét. A bharatanatyam geometrikus, lineáris struktúrája és dinamizmusa, valamint az odissi érzéki költőisége, kecses hullámzása ötvöződik a produkcióban. A két formanyelv szövete és árnyalatai hol jellegzetesen eltérnek egymástól, hol egymásba kapaszkodnak, mindig kiemelve valódi jellegzetességüket.
Valamennyi táncstílus egy meghatározott zenei tradícióhoz kötődik. Néhány zenedarab éles megvilágításba helyezi a hindusztáni műfajok sajátosságait, de az előadás zenéje több zenei stílus összeolvasztásából születik. A táncosok olyan nagyszerű zenészekkel dolgoznak, mint Madhup Mudgal és Prema Ramamoorthy, akiknek különböző stílusokat ötvöző zenéje egybecseng a két koreográfus koncepciójával - a "találkozással". Az előadásban elhangzó zene nagy részét felkérésre komponálták, amelyben szóló- és közösen előadott táncok keverednek.

A(z) Centrál Színház előadása

Bemutató időpontja:

2006. október 20., Centrál Színház

Stáblista

Hozzászólások