Táncszínházi előadás két részben
I.rész: Szárnyalás
A koreográfia az ősi zene alapjaira koncentrál, népzenei motívumok, dalok kapcsán kialakuló érzetek kibontása a cél úgy, hogy játékosan igyekszik az inspirációból fakadó jelleget az együttes saját mozgásvilágára alakítani.
II. rész: Bolero
"Modern tánctétel, teljesen azonos dallammal, harmóniával és ritmussal, ez utóbbit a dob szüntelenül jelzi. A változatosság egyetlen eleme a zenekari crescendo alkalmazása." Így jellemezte Ravel saját, hamar híressé vált darabját, a balettirodalom egyik legnagyobb klasszikusát, a Bolerót. A Bolerónak lényegi eleme, titka ez a fokozás, a koreográfus szerint is, mely egy pillanatra sem hagyja megpihenni sem az előadót, sem a befogadót. Olyan, mint egy zenébe oltott rítus: az erő és az energia a zenével együtt egyre fokozódik, a meghatározott zenei és mozgássorozatok egymással összhangban egyre inkább kiteljesednek. A Bolero zenei építkezése a koreográfiában is visszaköszön: a tánc egyre nagyobb teret követel magának, majd, mint egy örvény elnyel, magába fogad.
Táncművészek: Szőllősi Krisztina, Nagy Nikolett, Varga Lotti, Jurák Bettina, Földesi Milán, Szóka Roland, Raj Martin, Bolla Bence
Zene: Esszencia Zenekar, Maurice Ravel
Jelmez: Barta Dóra
Fény: Katonka Zoltán
Társkoreográfus (Szárnyalás): Katonka Zoltán
Koreográfus: Barta Dóra
A(z) Kecskemét City Balett előadása
Hozzászólások