/Liszt Ferenc egy tanítványa/
Egyszer valami megmozdult. Ez volt az első esemény. Az első esemény átadta mozgási energiáját egy másiknak. A második esemény lendületet adott egy harmadiknak. A harmadik egy negyediknek. Az események sora kialakítja a teret és a benne uralkodó időt. Az események közötti kapcsolat változatossága eredményezi a ritmust. A ritmus az összes többi ritmust. S az összes ritmus a minőséget, a mindent.
A Tátitá című darab egy gyökér ritmuson és az abból származtatott kötődő ritmusokon keresztül épül fel. Minden egyes részlet idejét és terét a gyökér ritmusból eredő, annak szinonimját jelentő ritmusok határozzák meg, így kialakítva egy alternatív valóságot, melynek leütései közt egy nyolcad eltérés akár a mi valóságunkat hozná létre. Játék ez, melyben képiesen mondva, megrajzolunk egy hosszú ívű ritmus képletet, a jelenetek helyét az időben. Aztán ugyanezt a ritmust rövidebb íveken rajzoljuk meg, melyek megadják majd a mozdulatok helyét, a jelenlévők számát, a tér és a benne mozgó testek viszonyát. Etűd, melyben a világ mechanikája elevenedik meg azáltal, hogy szimbolikus mozgásminőségek, különböző ritmusokban, felváltva találkoznak és elválnak. Így akár véletlenszerűen, egy már megtörtént vagy egy még meg nem történt eseményt is láthatunk.
A Gangaray Trambulin képzés során több mester munkáján keresztül újabb és újabb módszerekkel, technikákkal ismerkedhetnek meg a program résztvevői, melyek segítik őket egy komplexebb előadói mód kialakításában.
A(z) Gangaray Dance Company előadása
Hozzászólások