Analizálni pedig van mit! A történet két testvérről szól, Valene és Coleman Connorról, akik még a "létet" is lehazudják. Egyikük megöli a saját apjukat, a másik pedig az örökség fejében hallgat a szándékosságról. De a feszültség szinte elviselhetetlen a házukban, életüket a veszekedés tölti ki. A falu papja megpróbálja megmenteni őket, utat keres a faluban eluralkodni látszó gyilkosság- és öngyilkosság-sorozat megoldására, a lelkek megmentésére.
A történetben a mániákusság és az irónia mellett a vonzalom is erőteljes, Kicsilány szerelméért mind a két fivér versenybe száll...
A sodró erejű humorral megírt darabban élet és halál, a halál utáni élet a tét.
A darab szerzője Martin McDonagh, a kortárs dráma csodagyereke, akit gyakran a színházi világ Tarantinójaként említenek. McDonagh szerzői szándéka is az, hogy a filmekhez hasonlóan könnyen befogadható színműveket alkosson. A világ drámaírói közül csak Shakespeare-nek sikerült az, ami Martin McDonaghnak is kijutott 1997-ben, hogy egy időben négy darabját játszották Londonban.
Az előadás különlegessége, hogy díszlete virtuálisan, vetített háttérként jelenik meg. Ezt használva a produkcióban izgalmasan ötvöződik a két és háromdimenziós színészi megjelenés, valamint állandóan mozgásban lévő, "élő" helyszínen játszódik a történet.
A darab néhány jelenete előre felvett és megvágott filmként vásznon jelenik meg, és aktívan játszik, reagál a színpadon történtekre. A filmes technika és a színház szimbiózisából pedig egy egészen különleges ötvözet jön létre, ami tovább fokozza az amúgy is abszurd jelenetek hatását.
A(z) Bethlen Téri Színház előadása
Hozzászólások