Parttalan művészkedés két felvonásban, ősbemutató.
William Shakespeare majdnem azonos című színművének felhasználásával írta: Vinnai András és Nagy Péter István.
Viola Fjordmussen, a fiatal, gendersemleges környezetvédő hajótörést szenved egy szigeten, amelynek egyik felén egy véres diktatúra, a másikon pedig egy hollywood-i blockbuster koppintásokra szakosodott filmstúdió működik. Az Illíria Pictures Mozgóképgyártó Vállalatnál azonban megállt az élet egy túl élethűre sikerült kellékfegyver miatt. A trópusi művésztelep minitársadalmának tagjai partra vetett halként tengődnek, és jobb híján zsákutcába fordult érzelmeikben pancsolnak. Akad itt kiközösített macsó filmsztár, gyászban pácolódó szexszimbólum, priapizmusban szenvedő wannabe színész és egy egész stábnyi vitatható egzisztencia, akik a művészetért akár az életüket, napi szinten viszont a májukat is feláldozzák.
A zátonyra futott legújabb szuperprodukciót egy karótnyelt, akut sértődöttségben szenvedő producer próbálja újjáéleszteni a lehető legkevesebb sikerrel, de a legtöbb bonyodalom árán. Viola munkavállalóként kerül a pozíciókért folyó harcok és a művészlét által túlgerjesztett érzelmek kereszttüzébe.
Nagyratörő kisstílűség, nárcisztikus küldetéstudat és olykor alpáriságba hajló költészet váltakozik ebben a merész Shakespeare remakeban, amely zavarba ejtő helyeken kutatja a szerelem és a művészet misztériumát.
A(z) Pécsi Nemzeti Színház előadása
Hozzászólások