Magyarországon is bemutatták a nagy sikert aratott Vaksötét című folytatását. Viszont nem olyan könnyű eljutni a vetítésekre, mivel alig adják a mozik ezt a filmet. Vajon mi lehet ennek az oka?
A Vaksötét 2 esete nem annyira egyedi, de mégis érdekes. A Cinema MOM úgy hirdette a filmet, mint egy extra kuriózumot, amihez szinte csak a kiváltságosok juthatnak hozzá. Ebben a moziban a kiírás szerint egy hétig lehet megtekinteni a filmet, mondhatni exkluzív vetítések ezek. De mi ennek az értelme? Hogy lehet az, hogy az Elkxrtuk esetében a film készítői kepesztettek, hogy minél több helyen bemutassák a filmet, itt meg szinte féltik, dugdossák a nézők elől? Mi ennek az oka?
A film forgalmazója, a Vertigo Média közölte, hogy ez nem véletlen: a Vaksötét 2 speciálisan event alapú vetítésként kerül a moziba. Megkerestük a Cinema Cityt ezzel kapcsolatban: Buda Andrea, a mozihálózat marketing és PR igazgatója elmondta, hogy a forgalmazó nekik ki sem ajánlotta ezt a filmet.
A Budapest Film vezérigazgatóját, Liszka Tamást is megkérdeztük ezzel kapcsolatban, aki megerősítette a Vertigo Média által közölteket, hogy nekik is event alapon kínálták fel a film vetítési jogait. Liszka Tamás szerint az állhat a dolog hátterében, hogy ez nem annyira új film, ebből kiindulva szerinte racionális döntés event alapon forgalmazni. Ennek a konstrukciónak az a lényege, hogy kihagyhatatlanság érzését kelti a nézőben. Így rövidebb idő alatt, sokkal célzottabban lehet kiszolgálni a film célközönségét. Ennek pedig lehet egy olyan hozadéka is, hogy a film akár tovább is maradhat műsoron, mintha a premier hetén minden moziban ott lenne. A rajongók közt elterjedhet a híre, hogy ezt csak most lehet megnézni, máskor nem, így többen elmennek, ezzel az első hét bevételei alapján maradhat még több hetet is.
„Az event jellegű vetítések mellett szól az is, hogy a streaming szolgáltatók előretörésének köszönhetően a mozik közelebb kerültek a színházakhoz. A nézőnek plusz rákészülést, külön programot jelent moziba menni. Erre rásegít, ha egy filmről még ki is derül, hogy csak egy adott héten, egy bizonyos moziban lehet megnézni” - mondta Liszka Tamás.
És valóban, a streaming szolgáltatók esetében szinte korlátozatlan ideig érhető el a végtelennek tűnő kínálat. Ennek az is lehet a következménye, hogy az ember döntésképtelenné válik a sok tartalom láttán, így elkezdi maga előtt görgetni az egyre csak tornyosuló premiereket, a pótlásra váró évadokat, majd végül eljut oda, hogy kukáznia kell régen még annyira szeretett sorozatokat, mert egyszerűen mindjárt itt a Too hot to handle 3. évada, és arról aztán tényleg nem lehet lemaradni.