Ha ilyen lenne minden focimeccs összefoglalója, simán ezen lógna mindenki.
A kanadai színész legutóbb egy Netflix-filmben, a The Adam Projectben szerepelt. De nem mintha bárkinek is be kéne mutatni Ryan Reynoldsot, aki az utóbbi időben jött rá, hogy ő lesz az önreflexív, kikacsintós humorral operáló szarkasztikus akciósztár. Ez a karakter minden szereplésében, sajtóeseményen és social média posztjában ott van. Ha úgy van, akkor feleségével poénkodik. Ha a helyzet megkívánja, akkor évek óta húzódó "ellenségét", Hugh Jackmant vicceli meg valahogy egy reklámban.
Vagy csak szimplán a saját alkoholos italát népszerűsíti egy borzasztó koktél kikeverésével.
Reynolds nagy mestere ennek a fajta önszopató és egyben önfelszopó marketingnek.
Most épp a focicsapatának meccseit kommentálja. Sportkommentátornak lenni külön műfaj. Van, aki jól csinálja, van, aki nem. Az egyik iskola szerint az érdekesnek gondolt, de amúgy full felesleges és a meccs történéseiről teljesen lehozó random statisztikák és fun factek teszik izgalmassá a közvetítést. A másik iskola bemondja annak a nevét, akinél a labda van. Ennyi. Ebből lehet mazsolázni. És igazából nincs ember, aki a kommentátor miatt nézne egy meccset.
A néző csendben eltűri, hogy a háttérben duruzsol valaki valamit a meccs alatt, pedig simán elég lenne, ha a lelátó zaját, esetleg a játékosokat hallaná az ember.
Az összefoglaló már egy kicsit más tészta. A híradók sportos bejátszóiban sótlanul ledarálják, hogy mi történt, aztán viszontlátás. Szerencsére az online felületeken aztán mindenki kiélheti magát, meg a talk show-kban lehet mindenfélét beszélni, elemezni, sztorizni. De egy egyperces gyors összefoglaló nem lehet csak a legszebb megmozdulások tömkelege. Mármint lehet, nem eretnekség, de ha az a cél, hogy minél több emberhez eljusson a poszt, akkor ennél több kell. És Ryan Reynolds megcsinálta. Fogta az adott meccs highlightsait meg pár kifigurázható pillanatot, majd megspékelte a kissé laikus beszólásaival.
@vancityreynolds No minute like the last minute, unless it’s the 4th minute of stoppage time. @wrexham_afc vs Eastleigh with @rmcelhenney ♬ Wrexham vs Eastleigh - Ryan Reynolds
Reynolds adja a futballhoz nem értő tengerentúli sztár karakterét, teszi az agyát, mintha nem is tudná, hogy mi az a foci.
Pedig nem véletlenül lett egy ilyen csapat tulajdonosa. (Ez sem akkora nagy dolog: több hollywoodi híresség kezdett el pénzt fektetni ebbe a sportba (Will Ferrell, Matthew McConaughey, Natalie Portman, Kate Upton, Eva Longoria.) Azért járhatnak jól, mert az USA-ban még nincs akkora közönsége ennek, mint Európában, így viszonylag kis pénzből lehet csapatot vásárolni, ami a ligába bejutva, közvetítési díjakat és szponzori szerződéseket bezsebelve nem rossz biznisz. A színész csapata az angol ötödosztályban játszó Wrexham, aminek az egyik szponzora az a gin, ami Ryan Reynoldsé (tökéletes szinergiák), plusz a TikTok. Nagy valószínűséggel ezért nyomja a TikTokon ezt a kontentet, mert köti valamilyen szerződés, de ez a része mindegy is.
A rövid összefoglalók nézettsége elmarad az egyéb videóitól. Ezeken „csak” 1 millió megtekintés van, míg egy focitól eltérő tartalom 30–50–80 milliót is simán hoz. Nem szeretheti mindenki a focit, ugye. A mini közvetítések lényege nem is a gólok, nem is az őrült cselek, hisz az ötödosztály azért még nem Ronaldókkal és Messikkel van tele. Viszont rendesen megdolgoztatják a játékosok a hálót és az eredményjelzőt. Ezért is vannak olyan őrült meccsek, amiknek 6–5 a vége.
Kiemeli azt a pillanatot is, amikor az egyik bedobást pont olyan szögben sikerült felvenni, hogy a labda egyenesen a reflektor felé tart, mire a színész annyit mond, hogy a játékosa beledobta a Napba a labdát. Jó, hát nem a történelem legjobb vicce,
de egy ilyen kis egymondatos beszúrás is jobb, mintha Hajdú B. elkezdene verset szavalni a válogatottról, nem? (De.)
Be kell ismerni tehát, hogy egy olyan kanadai sztár hozott valami újat a foci világába, akinek amúgy túl sok múltja nincs ebben a sportágban, de mivel mocskos anyagi érdekiek fűzik ahhoz, hogy az európai foci legalább annyira menő legyen az USA-ban, mint az amerikai futball, ezért bizony lehajol az ingerfüggő followerek szánalomlájkjáért is akár.