Hogyan befolyásolja a koronavírus az idei gyerektáborokat?

A nyári szünidő feléhez közeledve látható, hogy a koronavírus új tendenciákat hívott életre a gyerektáborok piacán is. Többek között megjelentek új online megoldások, miközben a jelentkezési időszak is nagyban megváltozott.

Megjelennek az online táborok

A szervezők többféle megközelítéssel éltek idén nyáron. Voltak, akik a teljes idényt lemondták, mások csak részben indították el a táboraikat, míg megint mások inkább a bővítés mellett döntöttek: például online megoldásokat is kifejlesztettek. „A cél nem az volt, hogy az online táborok átvegyék az uralmat” – meséli Breuer Anita, a Logiscool programozást oktató iskolahálózat egyik alapítója. – „A gyerekek több mint 80 százaléka még mindig a hagyományos, egész napos táborokba jelentkezik. Viszont digitális formában végre azok a diákok is részt vehetnek a táborokon, akiknek erre eddig nem volt lehetőségük a távolság miatt. A teljes online oktatási rendszer kidolgozására a koronavírus miatti kijárási korlátozás vitt rá minket. Utólag visszagondolva mégis örülök neki: így legalább egy újabb fejlesztéssel gazdagodtunk.

Kitolódnak a jelentkezési időszakok

A nyár eleji táborok jelentős része az elmúlt években már májusban betelt. Idén azonban teljesen máshogy alakult a helyzet. Számos táborban május végén még a tavalyi évhez viszonyítva jóval alacsonyabb volt a jelentkezések száma. A szülők nagy része ekkor jó eséllyel még kivárt. Figyelték, hogy a kijárási korlátozások csökkentése tartós lesz-e, valamint csökkennek-e a koronavírusos esetszámok. Ez a bizonytalanság július közepére már alább hagyott, és a jelentkezési számok emelkedése elkezdett felgyorsulni. 

 

Mik az idei programozó táborok slágertémái?

A táborok szervezői igyekeznek minden évben figyelemmel kísérni, hogy mi az az újdonság, amivel szívesen töltik a gyerekek az idejüket, így alkalmas arra, hogy játékosan fejlessze a táborozókat. Jó példa minderre az idei év egyik slágertábora, a Minecraft Mars Misszió, amiben saját űrbázist építenek a diákok. A „küldetés” alatt tanulnak többek között fizikáról, fejlődik a problémamegoldó, de megvalósul az első és legfontosabb faktor is: játszanak és kikapcsolnak. Ezen kívül a Programozó hacker, a Video production és a Kalandjáték-fejlesztő táborok viszik még idén a prímet.