Társadalmi problémákra reflektál és a Z-generációt formálja a Nagy Diák Tesztek

Több mint 300 ezer fiatal töltötte ki eddig a DUE Médiacsoport online edukatív tesztjeit. A Nagy Diák Tesztek fontos visszajelzést adnak arról, miként gondolkodik a Z-generáció, milyen tudással rendelkeznek, és egyáltalán kik ők, mik a kedvenc filmjeik, zenéik, kommunikációs eszközeik.

A DUE Médiacsoport több éve szervez edukatív teszteket a legkülönbözőbb témákban, jellemzően a 14–20 éves korosztályt megcélozva. A fiatalok számot adhattak tudásukról és készségeikről pénzügyi, agrár, filmes és bűnmegelőzési kérdésekben, de vizsgálták már ismereteiket a KRESZ-ről, a rendszerváltás eseményeiről, sőt, három alkalommal az intelligenciaszintjüket is megmérhették.

Az eredmények sokat segítettek abban, hogy a médiacsoport átfogó képet kapjon a Z-generációról. Az 1995 és 2010 között született fiatalok a nagybetűs élet előtt állnak, hamarosan a munkaerőpiacra lépnek, vagy már most is dolgoznak, építik a gazdaságot, befolyásolják Magyarország működését és alakítják annak jövőjét.

300 ezer egyéni kitöltés után érdekes kép bontakozik ki róluk:

  • 93 százalékuk használ okostelefont az utóbbi tesztek kitöltési adatai alapján;
  • 97 százalék tudta, hogy szexuális tartalmú képet netes felületre feltölteni veszélyes lehet, mert az ember könnyen elveszítheti a kontrollt a kép további sorsa felett;
  • 87 százalék pontosan megjelölte, mi az a clickbait (szenzációhajhász, kattintásvadász internetes tartalom), a mém megnevezésével kapcsolatban azonban már messze nem voltak ennyire magabiztosak.
  • Kimondottan jók a pénzügyi elméleti kérdésekben: tudják, mi az az infláció és az ÁFA, ismerik a diákhitelt és annak működését. A gyakorlati, praktikus dolgokban is tájékozottak, például tisztában vannak a protokollal abban az esetben, ha elvesztik vagy ellopják a bankkártyájukat.
  • Rosszul teljesítettek azonban a fiatalok az általános biztosítások kérdéskörében.
  • Kimondottan tájékozatlannak mutatkoztak egyes bűnmegelőzési kérdésekben: azt, hogy ki számít bűnsegédnek, mindössze 18 százalék fogalmazta meg helyesen, de az új típusú pszichoaktív drogokkal kapcsolatos szabályozással, büntethetőséggel sincs tisztában a többség.
  • A korábbi generációk filmjei, zenéi egyáltalán nem ismeretlenek a fiatalok előtt: 98 százalék ismeri a Tankcsapdát, 79 százalék Lugosi Bélát Drakula szerepével azonosította, 78 százalék azt is tudta, hogy a Vukot Fekete István írta; de a Macskafogó és a Körhinta című filmek is népszerűnek mutatkoztak a körükben.
Forrás: Nagy Diák Tesztek

 

A Nagy Diák Tesztek többek között olyan témákat is feldolgoznak, amelyek a fiatalokat aktuálisan érintő társadalmi problémákra reflektálnak. „A tesztekkel hasznos tudást kapnak a játékosok, és ezzel az egyén szintjén történő edukáció valósul meg. A nagy kitöltőszám és az egymást követő években újra jelentkező programok az egyén szintjéről már társadalmi szintre is emelik az ismeretbővítést, a szemléletformálást” – mondta dr. Szayly József, a DUE Médiacsoport vezetője.

„Ez a korosztály hagyományos módszerekkel nehezen megszólítható és aktivizálható.

Éppen ezért innovatív és kreatív formában juttatjuk el a teszteket a célcsoporthoz azokon a platformokon, amelyeket a leginkább használnak és kedvelnek. A Nagy Diák Tesztek applikáció kifejlesztésére az élményszerűség javítása, a trendek követése, a korosztály elvárásainak való megfelelés ösztönözte a DUE Médiacsoport munkatársait” – tette hozzá Szayly.

A program következő célja az 500 ezer kitöltő elérése, valamint újabb fontos témák felvetése. További infó a Nagy Diák Tesztekről itt.


(via PR Garden)