A Da Vinci-kód után itt az újabb katolikus krimi a Vatikánból Tom Hanks főszereplésével, aki annyit sétál, hogy feltörik a sarka, de ez sem zavarja abban, hogy néhány jel megfejtésével meg kell mentenie a világot. Az Angyalok és démonok van olyan unalmas, mint a Da Vinci-kód, de legalább a katolikusok jók benne.
Dan Brown sikeres regényíró lett. Először az Angyalok és démonok miatt, majd a Langdon-sztori folytatásaként megírt Da Vinci-kód miatt. Másodszor is sikeres lett, amikor elkészítették az állítólag egyház- és vallásellenes Da Vinci-kód filmváltozatát. Az Angyalok és démonok tehát valójában egy előzményfilm lenne, de a gyakorlatban nem az, sőt még a Da Vinci-kódot sem kell ehhez megnézni.
Az alkotók célja, hogy a néző lefaszuljon az Angyalok és démonokon, mert elhitetik vele, hogy itt valamit kap a pénzéért mind kulturálisan, mind tudásban, mind adrenalinban, és ez az érzés kell a nézőnek, hogy ő elég okos ahhoz, hogy megértsen egy ilyen bonyolult történetet. Pedig egyáltalán nem az, csak nagyon ügyesen feldíszítették az összevissza cselekményt, a kidolgozatlan forgatókönyvet, az értelmetlen történéseket (sokáig sorolhatnánk spoilerezve, mi miért történik, de a kedves néző ugyanezt fogja tenni). Csak megy előre a helyes fizikusnő (Ayelet Zurer) és az ikonológus, hogy megmentsék a világot az antianyagtól (amiről mindent pontosan elmagyarázunk itt), ami a teremtés lényege, és amit elloptak a kábé 500 éve megkergetett, kiátkozott és legyilkolt illuminátusok, legalábbis azt akarják elhitetni, hogy ők azok.
Valójában egy pappal van baj, aki magának akarja hitbuzgóságában a hatalmat, és ezt Ewan McGregor igazán középszerűen hozza is.
A legjobb mégis Tom Hanks, akit konkrétan Ron Howard beállít különböző jelenetekbe, amikben semmit nem kell csinálnia. A Forrest Gump és a Ryan közlegény megmentése óta biztosan tudjuk, hogy Tom Hanks talpon, futva és sétálva a legerősebb amerikai színész. Keményen állja, az nem az ő baja, hogy nem használják színészetét.
Főszereplőnknek ezért fekszik a SpektrumTV-s turista krimistílus, és Párizs után most dupláznak a Vatikánnal és Rómával. A Szent Péter tér este, kivilágítva csodálatos, hihetetlen nagyvonalú kameramozgások vannak, mindenféle templomba, könyvtárba bejutunk, egyet-egyet lerombolnak. Dan Brown és Ron Howard ráérzett az európai kultúra tökéletes díszletjellegére, amit kiegészítenek egyébként teljesen felesleges és ott helyben ellenőrízhetetlen információkkal, a kedvük szerint valamiféle rendszerbe helyezik, hogy létrejöjjön egy újabb remek konspiráció a Vatikánban a pápaválasztási konklávé alatt. Egyébként a film nagyon erős püspöki és papi ruhákban, egyházi ereklyékben, úgyhogy ha valaki ráizgul a vatikáni dolgokra, azok menjenek.
Valaki vagy elfogadja, hogy egy kétórás, unalmas, de rengeteg (hiteles és kevésbé hiteles) történelmi információval bombázzák majd, vagy ne menjen el megnézni. Az Angyalok és démonok pontosan olyan lett, amilyet vártam. Rohanós vatikáni turistafilm ezer lapalji és marginális jegyzettel. 6/10