A Kill Bill Menyasszonya és a Megtorló után kissé megkésve érkezik meg a hazai mozikba Tony Scott bosszúállója, a megcsömörlött ex-katona (Denzel Washington). Creasy-t egy Mexikóvárosban élő tehetős család béreli fel, hogy vigyázzon egyetlen gyermekükre. A kislány (Dakota Fanning) második apját látja a férfiben, aki ezáltal képtelen kivonni magát annak szeretete alól. Amikor Pitát elrabolják, Creasy fékezhetetlen haraggal ered a tettesek nyomába.
A rendezőnek nem A tűzben edzett férfi az első bosszúfilmje, lévén 1990-ben Kevin Costner főszereplésével elkészítette a süllyesztőben hamar eltűnt Revansot. Felépítésben második próbálkozása se tér el nagyban az előzőtől - az elbeszélésmód itt is meglehetősen ráérős. Nem is bevezető, hanem külön fejezet az, amiben a testőr és védencének kibontakozó kapcsolatát figyelhetjük meg. A legfőbb félelem, hogy a történet ezen része unalomba fullad, nem nyer igazolást, ami főképp a színészgárdát és a forgatókönyvet dicséri. A sok érzelmesség és a klisék használata ellenére az alkotók elérik szándékukat: megkedveljük a szereplőket és később szívből kívánjuk, hogy Washington a lelket is passzírozza ki azokból, akik csak egy újjal is hozzáértek a kislányhoz.
A történet második fejezetében, a vendettában aztán nem is kell csalatkoznunk. Brian Helgeland (Visszavágó) olyan megalkuvást nem ismerő brutalitással adaptálta A.J. Quinnell regényét, ami felidézi a műfaj '70-es évekbeli aranykorát. Az alkotók nagyon elemükben vannak, és ez szabályosan átsugárzik a vásznon. A cselekmény még egynéhány meglepő fordulatot is tartogat, habár ezek közül a legutolsó kicsit félreviszi a filmet.
A képi világ a mexikói állapotok durvaságát és a főszereplő háborgó érzelmeit hatásosan közvetíti, ám általa a rendezővel mégis rendesen elszaladt a ló. A túlstilizálás gyakran átveszi az uralmat a jelenetek felett, és ilyenkor úgy tűnik, nem is filmet látunk, hanem egy agyonhajtott videóklipet. Tony Scott műve címszereplőjéhez hasonlóan több sebből vérzik, de ott dobog benne az a magával ragadóan dühös szív, amivel megtalálja útját a jó akciófilmre vágyó közönséghez.