Az igazság nevében

Arnold Schwarzenegger legújabb akciófilmje váratlan marketing-támogatást kapott az elmúlt év szeptemberében történt események miatt, ám erről alighanem szívesen lemondtak volna. A közben eltelt pár hónap alatt azonban bebizonyosodott, hogy a témát boncolgató filmeknek a jövőben is van értelmük.

A forgatás idején még senki sem gondolta volna, hogy hasonló eset veszélyével komolyan lehetne számolni, most azonban érdekes megvilágítást kaphat egy ilyen terroristaellenes akciófilm, így többszöri halasztás után, végül mégis a mozikba került.

Maga a film, semmiben sem tér el a műfajban eddig megszokott trendektől, néhol nagyobbat szól, máshogy robban, de a végeredmény egyértelmű: Arnie az igazság bajnoka. Ezúttal egy tűzoltó szerepében láthatjuk, akinek a családja ártatlan áldozatul esik egy toronyház esztelen felrobbantásának. Egy vérbeli amerikai tűzoltó természetesen ilyenkor nem nagyon tehet mást, irány a dzsungel, a célpont a leghírhedtebb gerillavezér, a Farkas.

Andrew Davis rendező a tőle megszokott, tempós jelenetekre szavazott, amely maximális erőbedobást kívánt a megkopott fényű akciósztártól. Arnie azonban állta a sarat, és régi önmagát idézve száguldozott végig a filmen. Ha ehhez több regenerálódás kellett, mint eddig, az érthető, ám mindez az alkotáson nem látszik meg. Vele tehát semmi baj, a történet az, amely minimum egy fintort érdemel, vagy egy kézlegyintést. De mire is számíthatnánk?

Akik attól tartottak, hogy a film az áldozatokkal együtt érző emberek számára fájdalmat fog okozni, azok feleslegesen aggodalmaskodtak. Az igazság nevében ugyanis szentesíti a bosszút, jogerőre emeli az önbíráskodást, és magyarázatként felmutat egy szánalmasan beleerőszakolt Amerika ellenes akciót. Ez lenne a lokálpatriotizmus? Erősen kétlem.

Gordon Brewer tűzoltó tehát elindul, hogy szembeszálljon a Farkassal, amelynek során nem mellékesen megment egy nőt és gyermekét, és persze magát az Egyesült Államokat is, tán magát az egész világot is. Kéretik a helyén kezelni a filmet, amely valójában nem más, mint Arnold Schwarzenegger felkészülése a Terminátor 3-ra. A történelem által sajnálatos módon ráakasztott, kétes értékű aktualitás valójában nem változtat a film értékein.