Bio-titok

A korosodó Liam Neeson igazi akcióhőssé vált. Az Elrabolva franciaországi gyilkoló hadjárata után emberünk most Berlinben okoz némi felfordulást. Szerencsére azonban jól áll neki a szerep, a film lendülete képes magával sodorni a nézőt.

A Biológiai Kongresszusra érkező Dr. Martin Harris (Liam Neeson) a reptéren felejti aktatáskáját, ezért rögtön taxiba pattan, hogy visszaszerezze. Az úton balesetet szenved, majd négy nap kóma után részleges amnéziával ébred. Mégsem ez a legnagyobb baj, felesége ugyanis nem ismeri meg, iratai elvesztek, így semmivel sem tudja igazolni személyazonosságát, melyet időközben egy idegen férfi vett fel. Kétségbeesett nyomozásba kezd, hogy vajon ki is Ő, akinek csak a taxi sofőr (Diane Kruger) és egy kiöregedett Stasi-ügynök (Bruno Ganz) hisz.

A történet annak ellenére, hogy sokszor láttunk már hasonlót, nem rossz. Az első pár perc kifejezett Hálózat csapdájában érzése után átcsap egy másfajta történetmenetbe, mely szintén nem nyújt sok újdonságot, de legalább nem mondható, hogy egy filmet majmolna két órán keresztül. Jaume Collet-Serra (Viasztestek, Az árva) alkotásának kifejezetten jót tesznek a pörgős akció jelenetek, melyek időnként némileg "torzítanak" (vegyük például a látványos autós üldözést, melyben a tank méretű autó nem tudja utolérni a hátramenetben száguldozó taxit), cserébe színt visznek a nyomozásba.

Az őrület határára kerülő, ám annál elszántabb tudóst alakító Liam Neeson ezúttal sem okoz csalódást. Tökéletesen hozza figuráját, miközben megmutatja gazdag színészi eszköztárát is. Mellette Diane Kruger kissé elveszettnek látszik. Rosszat persze nem lehet róla mondani, igyekszik minden igényt kielégítően megformálni a vagány, boszniai menekült lányt, de van még mit gyakorolnia ahhoz, hogy játékának színvonalát Neeson-ével egy lapon emlegethessük. Nagyot alakít azonban Bruno Ganz, a tökéletesen hiteles ex-Stasi-ügynök.

A sztori nagy előnye, hogy a felsejlő vonzalmat a csini taxis, Gina és Martin között egy pillanatig sem erőlteti, komolyabb marad annál, minthogy egy megalapozatlan szerelmi szálat erőltessen rá a nézőre. A végkifejlet szintén ötletes, sikerül olyan csavarral szolgálni, mely végre nem magától értetődő.