Mi a különbség egy kelet-európai és egy hollywoodi kellékraktár között? Voltaképpen semmi. Hacsak az nem, hogy az előbbiben a földön mászkálnak a bogarak, utóbbiban pedig pedánsan a polcokra vannak rakosgatva, méret (iszonyú nagy, még nagyobb, debella) és szín (barna, fekete, krómmetál) szerint.
Most a barna bogarakat emelték le, hovatovább egészen a metróalagútig, hogy virítson a hasukon a májfolt.
Tehát amit láttunk: sötétbarna mozibogarak csatája a csatornában nagyon piszkos emberek ellen. Nagy ügy, volt már ilyen, az Alien négy részt is megért, sőt egyesek szerint kultikussá vált. Nekik legyen mondva.
Bár meggyőződésem, hogy ők sem verik a potrohukat a földhöz e halvány(barna) utánzat láttán.
Miről is van szó?
Semmiről. A kellékbogarak piszkoskodnak, aztán eltapossák őket, távolról sem változatos módokon. Alighanem azért készülhetett az egész cucc, mert a szörnyetegek tárolási utasításában az áll, hogy a rovarok három havonta megmozgatandók, mert különben megzabálja őket a lepra.
Azonképpen a nézőt is.
Hogy valami pozitívumról is beszámoljunk, az Oscar-díjas Mira Sorvino rágja a körmit. Nem mutatják, csak látszik, mint a Palotás-poszteren, már az előző filmjében is kifigyeltem.
Nos, ez az egyetlen emberi vonása, de ezzel is veri kollégái zömét. Ettől persze az opus még nyugodtan kihagyható.