Éjszakai műszak

Játszódjék bár filmünk éppen karácsony előestéjén, ifjú hőseink bizony még véletlenül sem akarják idejüket meghitt bejglisütéssel, ajándékcsomagolással, netalán - Los Angelesben járunk - családilag végzett pálmafadíszítéssel tölteni. Akad helyette más: Ronna alkalmi dílerként gyűjti a lakbérrevalót, s haragít magára egy vehemens gengsztert, Simon Las Vegasban lép a tantrikus szex tudásának első lépcsőfokára, gyújt lángra luxusszállót, és viselkedik illetlenül egy helyi night clubban, melynek vezetői egészen hazáig üldözik őt, míg az Adam és Zack névre hallgató meleg sorozatszínészek kényszerből dolgozzák végig az éjszakát egy, mondhatni lehet, méretes barom rendőrfőnök társaságában.

Ez a három, párhuzamosan játszódó, majd persze tökéletesen össze is fonódó epizódból álló szösszenet valószínűleg az utóbbi idők egyik legszórakoztatóbb amerikai mozija: Doug Liman rendező-operatőr ugyan gátlástalanul merít Tarantino és Jarmusch klasszikusaiból mind az elbeszélés bonyolított szerkezetét, mind a módját illetően, amit viszont akár el is nézhetünk neki, mert - ha mélyebb nyomot nem is hagy - már-már szemtelenül jól működik a darab.

A szereplők nálunk többnyire még ismeretlen amerikai (sorozat)sztárocskák, de játszik benne az utóbbi időben jócskán és joggal felkapott - többek között Egoyan filmjeiben domborító - Sarah Polley is. S bár a karakterek csak ritkán többek puszta skiccnél, azért a reggeli melletti hamburgerfilozofálás nekik is jól megy.