A dán rendezőnő, Susanne Bier a Hogy szeretsz? című drámája után - mint minden tényleges és annak mondott mozgalom-tag - egyre inkább és határozottabban távolodik az 1995-ben alapított Dogma elveitől, a Testvéred feleségét? és A tűz martaléka című filmjeit követően ennek bizonyságára itt van az Esküvő után című családi-szerelmi drámája, amely a szikár skandináv filmkészítési elvekre immunis amerikai filmakadémiai tagokat is "megfertőzte", és 2007-ben Oscar-díjra jelölték a legjobb külföldi nyelvű film kategóriájában.
Bier az érzelgősség (értsd: giccs) és a valódi érzelemábrázolás karcsú mezsgyéjén egyensúlyozik, s hogy nem hull az előbbibe (majd egy esetleges hollywoodi remake megteszi), nagyszerű arányérzékének, kiváló színészeinek és a precíz, sallangoktól mentes forgatókönyvnek köszönhető. Utóbbi szerint az indiai utcakölyköket árvaházban istápoló dán férfiú, Jacob (Mads Mikkelsen, a későbben forgatott Casino Royale gonosza) a menhelyét úgy tudja megmenteni a bezárás rémétől, hogy elfogadja egy honfitárs pénzember, J?rgen (Rolf Lassg?rd) négymillió dolláros ajánlatát, aminek feltétele, hogy hazarepül szerződni. De hát az ilyesmi feltételek mindig gyanúsak, ezúttal jelesül azért, mert az aláírás napján kerül sor J?rgen lányának esküvőjére, ahol az örömanya (Sidse Babett Knudsen) történetesen Jacob ifjúkori szerelme? A múlt meg olyan, hogy gyakorta lezáratlan, különösképpen, ha érzelmekkel telített, és ezek az érzelmek a jelenig hatóan elevenek.
Amellett, hogy mindezek magyarázatot adnak a hősök mai napjait meghatározó döntéseire, az is nyilvánvaló, hogy a családi és szerelmi dráma elkerülhetetlen, és robbanni fog. A "dolog" persze nem olyan megdöbbentő és elemi erejű, mint a honfitárs Thomas Vinterberg Születésnapjában volt 1998-ban. És ez egyben Bier erőssége: a filmjét és (mindennapi) hőseit átható csendes szomorúság, a nemes egyszerűség. Itt senki sem erős, mindenki (könnyen) sebezhető, a szeretet-szerelem és a gyűlölet-megvetés kéz a kézben bukkannak fel. Megható, zsebkendőt követelő alkotás az Esküvő után, de a legcsekélyebb hatásvadászat sem jellemzi. Igényes játék az érzelmekkel.