A Fantasia 1940-es változata óta Walt Disney minden évben szerette volna a film újabb és újabb változatait elkészíteni. A kilenc éven át tartó folyamtos munka, Disney eddigi legmerészebb ötletét valósította meg a Fantasia 2000-ben.A klasszikus zene és a művészi szintre emelt technika szokatlan együttesét láthatjuk nyolc bűbájos kis történeten keresztül. Minden történethez egy-egy gondosan kiválasztott zenei darab kapcsolódik, amelyek leíró, hangulatfestő jellegüknél fogva párhuzamosan haladnak a cselekmény fejlődésével, s amelyeket időről-időre nagynevű vendégek, a legkülönbözőbb művészeti ágak képviselői vezetnek be, mint például Steve Martin, Bette Midler vagy a zenei világból jól ismert Quincy Jones.
A különböző technikai bravúrok alkalmazása látványosan eltérő az egyes történetekben. A Róma fenyői című részben szereplő némileg esetlen bálnafigurákat már a legfejletebb komputeres grafika segítségével tervezték, míg a Kék Rapszódia vagy Az Állatok Farsangja című jelenetekben klasszikus stilizált rajzokat alkalmaztak sík felületen és olyan ismert mókás rajzfilm figurákat láthatunk viszont, mint Donald kacsa vagy Micky egér.
James Levine a Fantasia 2000, s egyben a Chicagó-i Szinfónikusok karmestere szakértelmét és stílusát kölcsönözte a produkciónak.
Mind a zenészek mind pedig a Walt Disney Company összes munkatársának együttes célja az volt, hogy olyan újszerű alkotást hozzanak létre amelyben megtalálható a mese, a komédia, a balett, a színmű valamint a hangok, színek és a drámai feszültség összességének harmónikus egysége.
Beethoven, Sosztakovics, Gershwin és Igor Sztravinszkij páratlan zenei alkotásai segítenek e cél megvalósulásában.