Hollywoodland

  • - kg - / Mancs

Az életbölcsességeket nem szokásunk westernekből venni, az Aki lelőtte Liberty Valance-t című őswesternben azonban - a Vadnyugatot elsirató John Ford-őszikéről van szó - elhangzik egy remek tanács, méghozzá nem is akárki, hanem egy újságíró, a lövésváltásokat a partvonalról szemlélő médiamunkás szájából. Ha választhatsz tény és legenda közt, hozd le a legendát - hangzik a kissé keserű, ám felettébb praktikus útbaigazítás, mely, ha jó volt a Vadnyugatra, miért ne állna egy másik sűrűn megzenésített korra, a hollywoodi ötvenes évekre. Ember (rendező) legyen a talpán, aki megállja, hogy mondott korszak bemutatásakor ne ragadjon le az autóparknál és a nyakkendőkészletnél: leragadunk most is, de játsszunk ma még ennél klaszszabb játékot is! Gyerekek, ki szeretne nyomozóbácsinak öltözni? Minthogy a kis Brody jelentkezett elsőként, jogosan ölthette magára a magánzó cinikus hekus teljes ruhatárát, de a kis Ben sem maradt el sokkal mögötte, így neki Superman hacukája jutott. Ben Affleck a fekete-fehérben röpködő, dróton rángatott tv-Supermant, George Reevest alakítja, Adrian Brody pedig a kevésért is sok mindenre kapható magánnyomozót, aki azt igyekszik kideríteni, hogy Reeves önkezűleg avagy netán kis külső segítséggel vetett véget az életének. Egyáltalán nem érdektelen ez az Alsó- és Felső-Hollywood találkozásában megrendezett jelmezesdi. A produkció autóban és nyakkendőben erős, a rendező a válaszokkal nagyvonalú, épp csak egy kis mersz hiányzik az üdvösséghez. Annyira azért nem voltunk tökösek, hogy választani merjünk a tények és a legenda között.