Létezik a vízimentőknek egy olyan fajtája, amely bár kevésbé szexis típus - lásd nem piros rövidgatyában illetve bikiniben futkos fel-alá a homokban, mint Erika Eleniak és pajtásai.
Létezik a vízimentőknek egy olyan fajtája, amely bár kevésbé szexis típus - lásd nem piros rövidgatyában illetve bikiniben futkos fel-alá a homokban, mint Erika Eleniak és pajtásai -, ám annál praktikusabb típus, ha mondjuk viharban kerül bajba az ember, épp elég messze a parttól ahhoz, hogy kényelmetlenül érezze magát a hánykolódó hullámok hátán. Ilyen típus Kevin Costner (Ben Randall), a mindenkori amerikai jóember, aki a történet elején nagy trauma éri: elveszíti csapatát egy katasztrofikus végkimenetelű mentésben. Szerencséjére vagy szerencsétlenségére, igazából ő sem tudja - kihelyezik egy elit vízimentő-iskolába oktatónak, s ennek köszönhetően aztán jól megtanulják ott a fiatalok a magyarok istenét, ha létezik egyáltalán ilyen szólás arrafele.
Az öntörvényű oktatónak ugyanis már semmi sem számít - kis ízelítőt kaphatunk még a film elején darabokra hullott házasságáról is -, éjszakánként a tragédia képei, rémálmok gyötrik, s reggelente nagy dózis gyógyszerrel indul a napja. Így hát a csapat fiatal férfi meglepő pedagógiai módszerekkel tanulja ki majd az életmentés csínját-bínját, nem is bírja mindegyik. Ám egy közülük kiemelkedik teljesítménykényszeres attitűdjével - ám egyúttal nem elhanyagolandó teljesítményével -, na meg szintúgy kimagasló pimaszságával. Jake Fischer (Ashton Kutcher) úszóbajnok. Az iskolában is úszóbajnok. Ez pedig nem tetszik a tanárnak, ám egyúttal a lehetőséget is meglátja a fiúban - akinek, mint majd kiderül, szintén megvan a saját története, előzménye a rögeszmés megfelelésének.
A forgatókönyv a klasszikus mester-tanítvány-tipológia dramaturgiájára épül és bár teljesen működőképes - semmit nem ad ahhoz az alaptörténethez, melynek számtalan variációján nemzedékek nőttek fel. A színészek a maximumot adják és nekem külön érdekes volt Costner figurája, mint a - lelkileg is - meggémberedett, fáradt férfi, aki hivatását és családját háta mögött hagyva képtelen új célt találni és új értelmet adni. Kutcher korrektül hozza a tőle megszokott alapvetően jógyerek deviánst. A filmben természetesen "megtalálható" az elvárható szerelmi szál is, melyet Sela Ward és néhány, ifjú hősünkkel közös intim jelenete képvisel...
A Hullámtörők erejét elsősorban a látványos nyíltvízi akciók, a film gerincét képező mentősiskola és a hitelesen ábrázolt, végsőkig elhivatott férfiak munka közbeni megmutatása adja.