A 87. Oscar díjátadón minden kérdésünkre választ találtunk, vagyis arra, hogy a papírforma érvényesül-e, a finnyás kritikusoknak volt igaza, vagy a las vegasi esélylesőknek, és hogy az akadémia tagjai még mindig ugyanazon logika alapján gondolkodnak-e.
A legnagyobb eldöntendő kérdés vasárnap a Kodak Nagyszínházban tartott Oscar-gálán csak annyi volt: hogy a Sráckor vagy a Birdman visz haza több és fontosabb díjat - és nyilván gonoszság így leírni, de vajon megint vevő-e az Akadémia a fogyatékosságot és betegséget ábrázoló filmekre és alakításokra – A mindenség elmélete és a Still Alice – vagy a kisebbségi témákra és a másságra (Ida, Selma, Kódjátszma). A Birdman kilenc, a Sráckor hat kategóriában volt érdekelt, és jelenthetjük, hogy a Birdman nyerte a legfontosabb díjakat. Ez lett a legjobb film, Alejandro G. Iñárritu lett a legjobb rendező, a legjobb eredeti forgatókönyvért is díjat kapott (Armando Bo, Alexander Dinelaris Jr., Nicolas Giacobone és Alejandro G. Inarritu munkája), és a legjobb operatőri munkát is a zseniális Emmanuel Lubezki vitte haza, akit tavaly a Gravitációért tüntettek ki. A film színészei, Michael Keaton, Edward Norton és Emma Stone nem kaptak semmit, pedig megérdemeltél volna. A Sráckor afféle vigaszdíjjal mehetett haza, Patricia Arquette lett a legjobb női mellékszereplő. A legjobb színész némi meglepetésre Eddie Redmayne (A mindenség elmélete) lett a fiatal Stephen Hawking megformálásáért, az viszont gyakorlatilag biztos volt, hogy Julianne Moore (Still Alice) lesz a legjobb női főszereplő, és ez így is lett, ahogy J.K. Simmons (Whiplash) legjobb férfi mellékszereplői díja is borítékolt volt. A legjobb idegennyelvű film a lengyel Ida lett, a legjobb dokumentumfilm a Citizenfour, az egészestés animációsfilmek közül pedig a hős6os diadalmaskodott.