Patrice Leconte régi ismerősünk: aki elmulasztotta volna a tavalyi Európa Filmhéten bemutatott Az ember a vonaton című filmjét, az is jól ismerheti a francia rendezőt a nagy sikert aratott A lány a hídon vagy az Oscar-díjra jelölt Rizsporos intrikák című munkái révén.
Leconte többnyire sajátos atmoszférájú kisvilágokat teremt filmjeiben: néha elég egy fodrászüzlet (A fodrásznő férje) vagy egy vidéki kastély (Az ember a vonaton) hogy elmesélje kissé szomorkás, de a feszültséget és a humort sem nélkülöző történeteit, melyekben rendszerint távoli világokból érkező rokonlelkek találnak egymásra a sors és a rendezői akarat jóvoltából.
Nincs ez másként most sem, az Intim vallomások ugyancsak egy véletlen, de sorsszerű találkozásról és annak következményeiről szól a Leconte-ra jellemző könnyen emészthető drámaisággal. Anna, hogy válságba sodródott házasságát mentse, pszichológushoz fordul, csakhogy a rendelő helyett a szomszédban lévő iroda ajtaján kopogtat. Még mielőtt kiderülne a félreértés, a zaklatott fiatalasszony már rá is zúdította házassága történetét William-re, a kissé meglepett adószakértőre, aki még második találkozásukkor sem találja az alkalmat, hogy felfedje az igazságot. Ahogy azonban William egyre inkább részese lesz "páciense" életének, már nem is nagyon bánja a történteket, s noha az asszony idővel rájön, hogy kivel is osztja meg legféltettebb titkait, addigra már neki is fontossá váltak a találkozások. A tévedések vígjátékába illő alaphelyzetből végül egy kellemes tempóban csordogáló, visszafogottan érzelmes melodrámát kanyarint a rendező.
Leconte hol egy kis humorral, hol egy kis feszültséggel színesíti sajátos love-story-ját, ahhoz azonban, hogy az ígéretesen induló, de alapjában véve mégiscsak vékonyka történet ne váljon unalmassá, erős jelenléttel bíró színészekre van szüksége. Leconte mindig is sokat bízott a színészeire, akik - gondoljunk csak a rendező által sokat foglalkoztatott Jean Rochefort vagy Daniel Auteuil alakításaira - nem egyszer bravúros alakításokkal hálálták meg a bizalmat. Ezúttal Sandrine Bonnaire és Fabrice Luchini gondoskodnak arról, hogy örömmel vegyünk részt a túlzottan pedáns s nagyon magányos hivatalnok és a házassága romjai közt vergődő asszony történetében.