Kínunkban röhögünk

Sas Tamás nálunk az ügyeletes tingli-tangli rendező. Vannak jó (szó szerint) pillanatai (mint Hernádi és Szacsvay kettőse az S.O.S. finisében, vagy Scherer Péter egy-egy beszólása a jelen alkotásban), de alapjába véve az utóbbi években készített filmjei csapnivalók. A Szinglik éjszakája sem kivétel ez alól.

Pedig minden adott lenne hozzá. Tehetséges színészgárda, egy nem teljesen reménytelen sztori, sőt, még pénz is - a végeredmény mégis kínosan vacak. Miért van ez? Ez a film állatorvosi lova lehetne a magyar műfajifilm gyermekbetegségeinek. Hogy csak néhány példát ragadjak ki: a párbeszédek természetellenesek, a reklámdömping idegesítő, a karakterek kidolgozatlanok, a betétdalról - amit a négy főszereplőnő követ el - meg csak nyomdafestéket nem tűrően tudnék nyilatkozni. Ami pedig az egyik szép színésznő meztelen mellbimbójának felvillantását illeti, hát az bizony kimeríti az olcsó hatásvadászat fogalmát.

A történettel nem is lenne komoly baj: Juli (Hámori Gabriella) éppen férjhez menni készül, de a legendás családi gyűrűt egy piti tolvaj (Karácsonyi Zoltán) lenyúlja a szintén nősülni készülő főnöke (Seress Zoltán) kedvéért. A barátnők (Szávai Viktória, Nagy Ilona, Gallusz Nikolett) egy állandóan éhes taxisofőr (Scherer Péter) segítségével erednek a bűnöző nyomába.

A kivitelezés már annál több kivánnivalót hagy maga után. Miközben máskor igazán emlékezetes alakításokat nyújtó színészek vannak a vásznon (nem kell elsoroljam, hányszor láttuk brillírozni Scherer Pétert, Hámori Gabriellát, Seress Zoltán vagy például a menyasszony anyjának mellékszerepében feltűnő Tordai Terit), semmi olyan nem történik, ami miatt érdemes lenne bemennünk a moziba. A poénok gyermetegek, a jobbak pedig már lejáratottak, hogy csak a milliószor látott, a hősök színházi előadásba csöppennek helyzetet emlegessem fel. Az egész film össze van csapva, mintha csak egy erőtlen brainstormingot látnánk, amit elfelejtettek megszűrni az alkotók, mielőtt egymás hegyére hányták az ötleteket.