A Koktél hatkor különös darab. Egyszerre idéz angol társasági színművet és annak paródiáját. A szórólap szerint "a társasági élet formái, az állandó koktélpartik szertartásszerű rendje adja a darab keretét. Az olajozott gépezetben azonban egyszer csak valami működési zavar keletkezik. A vendéglátó házigazda felesége rejtélyes módon eltűnik. ... Kiderül, hogy itt mindenkinek titokzatos élete van..." A társaság szemrebbenés nélkül veszi tudomásul, amikor a férj azt állítja, eltűnt felesége beteg nagynénijét látogatja meg Essexben, pedig nem hülyék, csak angolok. A gentlemanlike mögött bonyolult érzelmek dúlnak: a feleség váratlanul hagyott maga mögött mindent, a férj szerelmes egy fiatal lányba. Fontosabb, hogy Eliot dramaturgiailag is kitágítja a társasági színmű lehetőségeit. Szerepeltet egy gyanús alakot, aki egyszerre bajokat orvosló lélekbúvár és háromfős csapatával Londonba delegált sátán. A csapat egyik tagja, Kiss Mari rá is játszik erre a lehetőségre: Julia szerepében az abszurd felé tolja el az előadást. Mert a koktélok törzsvendégei valóban nem állnak messze az abszurdtól. Ám ezt a házigazda házaspár nem érzi, ők saját hétköznapi megválthatatlanságukkal vannak elfoglalva: unalom, hűtlenség, boldogtalanság. Tóth Enikő (Lavinia Chamberlayne) és Dunai Tamás (Edward Chamberlayne) visszafogott eleganciával villantja fel a jó modor és illem követelte kommunikációs szabályok mögé rejtett kitörési vágyat. Rájuk épül az előadás. Nincsenek teátrális gesztusok, ezt a viselkedés sem teszi lehetővé. Ám kettejük játéka - és az általa megjelenített élet - éles ellentétben áll a többiekével. Kár, hogy Ács János rendező nem nyúlt elég bátorsággal ehhez az ellentéthez, jóllehet éppen ez teszi különlegessé Eliot darabját. Az angol társalgás megmerevedett kliséi ugyanúgy nem állnak távol a haladó nyelvleckétől, ahogyan Eliot is közel kerül néha Ionescóhoz. Götz Béla díszletének angol szalonját három oldalról veszi körbe a nézőtér, s ez mégis irreálissá teszi a teret. És ez Eliot darabjának lényege: a hétköznapok mögött ott van egy másik világ, és nem tudni, melyik a valódi.