Kevesen tudják, hogy Natasha Romanoff nem Nick Fury közvetítésével futott össze először Steve Rogersszel, hanem néhány évvel korábban, egy puccos manhattani házban, ahol még a Hydránál is sötétebb erőkkel kellett szembenézniük.
A Fekete Özvegy néven befutott Natasha a lelki fejlődés hosszú és rögös útját járta be, amíg hidegvérrel gyilkoló KGB-ügynökből hidegvérrel gyilkoló SHIELD-ügynökké alakult. Története annyira fordulatos és színes, hogy még vázlatos bemutatása is túl hosszúra nyúlna, ezért is ragadunk ki belőle most egy eddig titokban maradt részletet.
Natasha „megtérése” után a SHIELD vezetői úgy találták, hogy bár remekül beilleszkedett a csapatba, pszichésen még nem elég edzett ahhoz, hogy erkölcsileg rázós helyzetekben is megállja a helyét. Orosz kémként korábban ki kellett kapcsolnia magában az embert, Fury azonban mélyvízbe dobta, hogy a világ legszörnyűbb figurái között bizonyítsa: másokat is képes a jó útra terelni. Ideiglenes szerepe szerint egy New Jersey-i főiskolás, Annie Braddock bőrében kellett tanulmányoznia és – pozitív értelemben – felkavarnia a manhattani krémet.
Az embert próbáló küldetés elején súlyos identitásválságon ment keresztül, azt sem tudta, ki is Annie, és hogyan épülhetne be az extrém közegbe. Az agy átprogramozása okozhat ehhez hasonló átmeneti elmezavart, amit csak egy sokk szüntethet meg. „Annie-nek” például a parkban kattant be valami, amikor egy gyerek megmentése után hirtelen tapadni kezdtek rá a szuperdadára áhítozó, kőgazdag feleségek. Így kötött ki az idegösszeomlás szélén táncoló Mrs. X.-nél, akinek fiát a legkönyörtelenebb ügynökségek által is csak ritkán bevetett droggal, a cukorral édesgetett magához.
A munkához nyelvtudásra (a kölöknek adandó francialeckék) és acélidegzetre (nyekergő boszorkányanyuka, fogdosós apuka) is szüksége volt, mely képességeket sikerrel hasznosított is. Hogy végül milyen módszerrel törte meg munkaadóját és annak hasonlóan felszínes, érzelmi nyomorék ismerőseit, szombaton este kiderül a legendát feldolgozó Egy bébiszitter naplója című filmből, amelyben – mint mindig – Scarlett Johansson kelti életre Natashát (Annie-t). Ugyanitt lehetünk tanúi a Fekete Özvegy és Amerika kapitány, azaz Steve Rogers (Chris Evans) megismerkedésének, amit persze férfi a sok évtizedes hibernáció okozta átmeneti amnézia miatt később teljesen elfelejtett. Ő maga is inkognitóban, menő „harvardi bájgúnárként” időzött a házban, hogy kicsit belekóstoljon a XXI. századi amerikai életbe.
Úriember voltát egy pillanatra vetkőzte le, akkor is közbelépett, amikor „barátai” Annie-t alázták. A lányba akkor szeretett bele visszafordíthatatlanul, amikor meglátta őt az Egyesült Államok zászlóját megjelenítő szoknyában. Hiába, Steve-nek semmi sem fontosabb a hazánál. Bár Natasha és Steve románca e rövid fellángolás után teljesen feledésbe merült, a közös kaland egy fontos dologra ráébresztette őket: New York megérett a pusztulásra. Talán ezért is rombolták le olyan lelkesen a Bosszúállókban.
Egy bébiszitter naplója, FILMCAFE, szombat: 21.00, vasárnap: 14.50