A Dániában született, de Norvégiában nevelkedett és dolgozó fiatal rendező harmadik játékfilmje, a Hétköznapi titkaink már nagy sztárokkal kitömött nemzetközi produkció, így érdemes pár dolgot megtudni róla.
Az önmagában még nem nagy hír, hogy új családi művészfilm került a héten a mozikba, a Hétköznapi titkaink című családi dráma, de érdemes figyelnünk a dán-norvég rendezőre, aki a nemzetközi – francia, angol, amerikai, ír – stábot irányította. Joachim Trier 1974-ben született Koppenhágában, jó nevű filmes családba, apja elismert zenész és hangtechnikus, nagyapja a leghíresebb norvég filmrendező, Erik Løchen volt, édesanyja pedig rövidfilmes, .és az ő ágán rokona a híres/hírhedt Lars von Triernek is. Joachim a dániai Filmfőiskola után az eddigi legfiatalabb hallgatóként végezte el a brit National Film and Television Schoolt, ahol olyan tanárai voltak, mint Stephen Frears vagy Mike Leigh, példaképei között pedig ott van Michelangelo Antonioni, Alain Resnais és Brian De Palma.
Első nagyjátékfilmje a Szerzők (2006), amelynek rendezője és forgatókönyvírója is volt egyben, egy poétikus szerelmi háromszög-történet, egy lányé és két férfié, amelyet az a dramaturgiai szál bonyolít még, hogy a két fiú nemcsak ugyanazért a lányért versenyez, hanem egymással is, mert mindkettő sikeres író akar lenni. Erik tehetséges író, befut, Phillip az árnyéka, aki nehezen viseli a kudarcok sorozatát, s egy szanatórium pszichiátriai osztályára kerül, ahonnan végül Erik és barátai hozzák haza A film a francia újhullám hagyományait követi, melankolikus, okos, ugyanakkor rendkívül érzékenyen mesél a feltétlen barátságról, az elhivatottságról, és a nem oly könnyű szerelemről. A kedvenc színésze, Anders Danielsen Lie főszereplésével készütl film Karlovy Varyban a Legjobb rendező díját kapta, a Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon pedig különdíjat nyert.
Trier második filmje, az Oslo, augusztus (2011) egy hajdani szépreményű bölcsész, későbbi menő DJ és masszív narkós története, aki először teszi ki lábát a rehabról a városba. Miközben a folytonosan átalakuló Oslóban vándorol, olyanokkal találkozik, akiknek fontosabbak a videojátékok, mint az igazi problémák megoldása. Ezt követte a nemzetközi áttörés, a Jesse Eisenberg, Isabelle Huppert és Gabriel Byrne főszereplésével készült Hétköznapi titkaink, amely a Cannes-i Filmfesztivál versenyprogramjában is szerepelt..Hősei egy szétesett család tagjai, egy különös módon elhunyt, neves háborús fotóriporter férje és két fia, akik egy emlékkiállításhoz válogatnak képeket, és ekkor derül ki számos, eddig elhallgatott tény és rejtegetett titok. A film a héten került a hazai mozikba – és eddig mindenhol komoly kritikai sikert aratott.