A svéd Roy Andersson hosszú című és két magyar operatőr által fényképezett filmje kapta az Arany Oroszlánt Velencében.
Roy Andersson svéd rendező műve, A léten merengő, faágon ülő galamb című film (A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence) kapta a legjobb alkotásnak járó Arany Oroszlán-díjat a 71. velencei filmfesztiválon az Alexandre Desplat zeneszerző vezette zsűritől. Andersson szürreális jegyeket viselő filmje egy három részből álló, az élet triviális és szürreális voltát körbejáró sorozat - Dalok a második emeletről, Te, aki élsz - záródarabja. Az alkotást két magyar operatőr, Borbás István és Pálos Gergely fényképezte, és már a fesztivál elején a nagy favoritként emlegették.
A legjobb rendezőnek járó Ezüst Oroszlán-díjat az orosz Andrej Koncsalovszkij vehette át The Postman’s White Nights című drámájáért. A legjobb színésznek és a legjobb színésznőnek járó Coppa Volpit Saviero Costanzo olasz rendező filmje, a Hungry Hearts két főszereplője, az amerikai Adam Driver és az olasz Alba Rohrwacher kapta. A zsűri nagydíját Joshua Oppenheimer The Look of Silence című dokumentumfilmje kapta – a rendező Az ölés aktusa című Oscar-jelölt filmjének kísérődarabja, amely az 1960-as években Indonéziában, végrehajtott mészárlásokat most nem a tettesek, hanem az áldozatok szemszögéből mutatja be. A film a nemzetközi kritikusok FIPRESCI-díját is elhozta. Kaan Müjdeci török rendező Sivas című, egy elhanyagolt, magányos fiú és egy kutya barátságáról szóló drámáját a zsűri különdíjával jutalmazták.