Az egyszerű hétköznapi sofőröket is elragadja néha a hév, mikor beülnek az 1.4-es Corollába. Most aztán elég a nagypapatempóból, csumára tekerjük a Kossuth rádiót, tövig tapossuk a gázpedált, mire a sedánunk fájdalmas mordulással próbálja maga alá gyűrni az aszfaltot.
Pár pillanatig sikerül elhitetnie velünk, hogy mi is lehetünk az országút királyai, de aztán a fogyasztásmérőre pillantva rádöbbenünk, hogy az évek óta féltő gondoskodással belőtt 7,1 literes átlagfogyasztás a szemünk előtt foszlik semmivé. Így aztán keserűen visszatérünk az öko-vezetéshez, ha meg száguldásra vágyunk, leülünk a tévé elé, hogy megnézzük a Halálos iramban filmeket.
A Halálos Iramban (The Fast and the Furious) első része 2001-ben került a mozikba és azonnal siker lett. A közönség ámulva nézte a dögös verdákat, mindenki tuningolni akarta a kocsiját, a vezető autós játék, a Need For Speed Underground címmel kiadott epizódja, a film hatására ment el a tuningolás irányába. Bár a sztori nem egy nagy durranás, de a látványt és az élményt tökéletesen sikerült összerakni. A csillogó szuperverdák, a versenyek világa, a szereplők, mind hozzájárultak a film népszerűségéhez. Természetesen a sikerre, a folytatásokra, na meg a pénzre igen fogékony Hollywoodnak se kellett több, és két évre rá már a mozikban hasított a második rész, amit máig még öt követet.
A második, harmadik epizód jelentős visszaesés a franchise életében. Vin Diesel és lassan minden fontos főszereplő kihátrált a sztoriból, Amerikát felváltja Tokió, az utcai versenyeket a drift. A bukás ellenére, vagy talán éppen azért, meggyőzték az összes eredeti szereplőt, hogy térjenek vissza a negyedik részre. És milyen jól tették. Brian és Dom visszatérésével feléled a sztori, amit egyfajta rebootnak, újrakezdésnek szántak. Ennek megfelelően már nem csak a versenyekre koncentráltak, hanem egy küldetésre is, ami jó ötletnek bizonyult. A nézők imádták, világszerte 360 millió dollárt hozott, így nem volt kétséges a folytatás.
Sajnos 2013-ban a sorozat történetét váratlan tragédia árnyékolta be. Paul Walker (Brian) egy általa rendezett jótékonysági rendezvényen vett részt, de soha nem ért haza. Barátjának kocsijában ülve fának csapódtak, mire a Porsche kigyulladt. Mindketten a helyszínen életüket vesztették. Mivel a hetedik rész forgatása nagy részben lezajlott, így csak néhány jelenetben kellett Walkert dublőrrel, vagy számítógépes grafikával helyettesíteni. A történet viszont folytatódik tovább, a stáb már a nyolcadik rész előkészületeinél tart.