Az összeomló - megkattanó pénzembereket analizáló filmek után úgy látszik a megtérő, önfeláldozó nagyragadozók ideje jött el, Hollywoodban ismét divatba jött az otthon melege: családra fel!
Egy amerikai repülőtér: zsúfolt, ideges - szinte minden járatot töröltek, zuhog a hó. Ki szállodára vadászik, ki a bárban múlatja idejét. Ez utóbbi helyen csapódik egymás mellé Buddy (Ben Affleck) a reklámmenedzser és Greg (Tony Goldwyn) az író. Gyors összebarátkozás, ital, miegymás. Végül repülőjegy-ajándékozás. Greg utazik Buddy jegyével, hogy mihamarabb hazatérhessen családjához. Ám a repülőgép lezuhan. Greg után sír özvegy felesége Abby (Gwyneth Paltrow) és két gyermeke. Közben az önváddal és alkoholizmussal küzdő Buddy felkeresi őket, persze nem fedi fel kilétét. Titokzatos játszma veszi kezdetét. S, hogy ki, és mikor szeret bele kibe? Az kibogozhatatlan.
Bizony, a menedzserek megtérnek (Segítség, apa lettem!). Eladják a luxuskéglit, a sportkocsit. Kombit vesznek és zöldövezeti családiházat. Kutya, gyerekek, miegymás. Ez lesz trendi. Hősünk Buddy is szerencsésen jut családhoz. Megörökli egy baleset után, csinos-feleségestül, jópofa-gyerekestül, morgós-kutyástul. Neki, mint reklámmenedzsernek nem sokba telik befűzni őket. Főleg, hogy mindene megvan, ami a korábbi humánértelmiségi férjből/apukából hiányzott. Ez a sors keze, ami végre szerencséset dobott: mindenki megkapja a magáét. A frivol helyzet így válik romantikussá. De talán nem is romantikus. Túl simán megy minden, amúgy menedzser módra: szép-szép, de kiszámítható. Marketingromantika. Persze a film ettől még nem válik negatív erkölcsi példázattá, sem alantas mesterkedések tárházává, mert az őszinteség felülkerekedik mindenen, s tetszetős a végeredmény.
Gwyneth Paltrow csinos, így özvegyként is sokan megörökölnék: korunk ideálja, a váltani-tudó, anyaszerepben és szeretőként is tökéletes nő. Ben Affleck sejthetően új férfiideálunk: jóképű, menő és érzékeny, amolyan kissé önmarcangolós fajta. Eme párocska sétalépésben elviszi a filmet, különösen, hogy mellettük van a két gyerek, a kutya, egy afroamerikai főnök és egy meleg asszisztens. Mindez társadalmi drámához kevés - romantikus filmhez épp elég. Hiszen a romantika, talán éppen attól az, ami, hogy abszurd. A Szívörvény pedig meglehetősen az.
Széplelkűek, sebzett-lelkűek, lelketlenek! Irány a mozi! Eme példázat szerint mindannyian reménykedhetünk.