Szürke Bagoly

De akkor miért készült el ez az alkotás. Örök titok marad. Ez az első film életemben, aminek már az ismertető szövege is dögunalom, mert hát ép ésszel ki az, aki beül a moziba, hogy végignézze a férfi klimax derekán ványódó Pierce Brosnant, amint szarvasbőr zakóban és hosszú parókában úgy tesz mintha indián lenne, miközben minden bizonnyal bölcsességeket mond egy városi nőnek, aki ettől rájön, hogy a hamburger káros és a gépjárművek meg az atom mérgezik a természetet, különben is milyen jó a lombok között átszivárgó fénypászmákban hallgatni a madarak énekét.
Richard Attenborough egyébként is hajlamos az idiotizmusba hajló patetizmusra, bár a Gandhi meglehetősre sikeredett, a többi alkotása viszont csak arra jó, hogy elküldjük rá a húgunkat, ha a barátnőjével akarjuk tölteni az időnket.
A sztori egyébként annyi, hogy a Szürke Bagoly nevű indiánimitátor megírja az életét, amit annyira bekajálnak a népek, hogy mindenki indián akar lenni, hosszú hajat növeszt és bután bámul a semmibe, miközben a kezével beárnyékolja a szemét. A valóság ezzel szemben az, hogy az indiánok kockás ingben járnak, játékkaszinókat üzemeltetnek a rezervátumban, árulják a csempészett kanadai whiskeyt és állandóan részegek, de annyira, hogy csak a harmadik kísérletre tudják kimondani: uff.
Ez persze nem baj, a helyükben én sem csinálnék mást, sőt még orvvadásznék is meg leköpdösném a sápadt arcúakat, de azért ebben szerintem több van mint a cukrozott takony szerű Brosnannal idillt varázsolni a semmibe. Igaz, van a végén fordulat is. Képzelhetik