A róka harmadik lehúzott bőre rendszerint kiábrándítóan vedlett még a mozivásznon is, ha szabad ilyen triviálisan fogalmazni a tömegsikerre utazó filmfolytatásokra gondolva. A francia Taxi 3 kellemes kivétel. Az előző rész megfáradt blődlije után újra jó sebességre kapcsolt a sorozat. A főcím előtti pár perces előjáték frenetikus. Diadalmas fricska a felülmúlhatatlannak tartott hollywoodi akció-profizmus orrára. Kerékpáros-görkorcsolyás üldözés Marseilles-szerte, nyaktörő mutatványok, sebesség, ritmus, humor együtt. Taxi menti végül a menekülőt, akit egy helikopter emel a magasba, miközben leveti álcáját. Sylvester Stallone az. Stallone soha többé nem bukkan fel. Ez benne a legjobb. Az egész lélekszakadt rohanás arra kellett, hogy Samy Nacery felturbózott járgánya méltóképpen mutatkozhassék be. A Taxi 3 történetét Luc Besson a már két részben bevált sémára írta meg. Ügyes bűnözők, orruknál fogva vezetett rendőrök, az akció kulcsa az intelligens taxisofőr kezében. Az arcátlanul ügyes gengszterbanda ezúttal Mikulásnak álcázza magát, a káprázatosan balfácán rendőrfőnök ezúttal is átverve és becsapatva tüsténkedik a felsült nyomzók és diadalmas betyárok nyomában loholva. Most a hóval borított francia hegyek között is. Frédéric Diefenthal suta nyomozója és Samy Nacery talpraesett taxisofőrje azonban megint emberi arcot, saját történetet és karaktert kapott, amitől élet járja át a korábbinál is látványosabb akciókat és inkább az ügyességet, semmint a technikát dicsérő effekteket. Hajsza és humor, ideális arányban, egzotikumnak pedig egy szép kínai leányzó kerül a képbe. Az előző résznél jóval ügyesebben adja el még a humor blődli válfaját is Gérard Krawczyk rendező. Egy született hollywoodi műfajt sikerült vérbeli francia szellemmel honosítani.