Meglepő és elgondolkodtató, ha nem a film alaptörténetére koncentrálunk csupán, hanem kissé elvonatkoztatunk attól. Az ember időtlen idők óta várja azt az időpontot, amikor kapcsolatban tud lépni a földön kívüli világgal, kommunikálni tud vele, netán érti is a földönkívüliek mondanivalóját. De úgy látszik, hogy a 28 éve Dél-Afrikában landolt űrhajó nem igazán ad erre okot.
Hatalmas űrjármű lebeg a város felett, melynek mozgásai újra és újra sztorikat szolgáltatnak a helyi médiának. A film szabadkamerás felvételei a történet elején TV tudósításszerűen hatnak a nézőre, melyek jobban közelebb hozzák a történet valóságérzetét. Különleges, bizonyos tekintetben civilizációknál fejlettebb lények a lakosságtól elkülönítve élnek a város peremén, egy nyomornegyedben.
Az MNU ügynökei tisztogatják az űrlényeket, ki akarják telepíteni őket, a tudomány kísérletezik rajtuk. Az apardeid időszakára emlékeztető városrészen a helyi lakosok kihasználják a helyzetet, virágzik az üzleti bűnözés, a korrupció. Szemmel látható a tény, hogy mind az ország rendszere, mely az emberiség képviselőjeként van jelen, nem tud mit kezdeni a helyzettel. Mely kérdések vet fel a nézőben: Fel vagyunk készülve egy földön kívüli világgal való kommunikációra???
A film cselekménye e közben tovább bonyolódik, ki az űrlény? Ki válhat azzá? S ha azzá lesz, hogy kezelje őt a társadalom? Emberi sorsok kuszálódnak össze, s válnak az idegenek is kicsit emberszerűbbé, miközben beindul az akció sci-fi, üldözés, hajsza, menekülés. A jó elnyeri jutalmát? De ki a jó? Aki menti saját életét, vagy aki védi az eddig kialakult rendszert?
A válasz adott: értelmezés kérdése mindösszesen, mely mindenki számára megteremtheti a saját igazságát.