Eleve gyanús, ha egy franchise új részei évente, szinte gépies rendszerességgel követik egymást a mozivásznon. Ez afféle futószalaggyártás hosszú távon eleve kizárja a minőségi és eredetiségi tényezőket, viszont amíg minden egyes epizód körülbelül tízmillió dolláros költségvetésből készül, viszont csak Amerikában lazán besöpör több mint ötvenmilliót, addig bizony ennek a szériának van létjogosultsága. A Fűrész alkotói általában azzal próbálnak védekezni a támadások ellen (melyek szerint silány fércmű az egész rengeteg vérrel és béllel), hogy művüket politikai mondanivalójúnak minősítik. Szerintük ez az amerikai filmművészet válasza az iraki kivégzős videókra, vagy az iraki katonák guantanamói megkínzására. Ez az elmélet talán az első (és talán a második...) résznél még megállta a helyét, viszont mostanra már tényleg csak a különféle csavaros kínzási és öldöklési metódusok tárházává vált.
Valószínűleg a forgatókönyvírók már nem történetben és szereplőkben, hanem pusztán újabbnál újabb kivégzési módszerekben gondolkodnak. A sorozatra jellemző költségvetéscsökkentő eszközként ismét hanyagolják a külső felvételeket, és szinte az egész mozi zárt terekben, jobbára a szokásos lepukkant raktárházban játszódik. Még csak le sem kellett bontaniuk a tavalyi díszleteket, hiszen szinte egy az egyben emelhették át őket az új részbe. A forgatókönyvírók a határidő rövidsége ellenére azért kiizzadtak egy csavart a végére, ami bír némi meglepetéssel, viszont kellően fárasztó és erőltetett ahhoz, hogy még az eddigi epizódok végjátékának színvonalát se érje utol.
Mivel az előző epizód végén Jigsaw-t látványosan küldték át a másvilágra, ezért az őt alakító Tobin Bell elsősorban flashbackekben, másodsorban pedig egy boncolás alanyaként van jelen, mely jelenetben az alkotók rendesen próbára teszik a néző tűréshatárát. Az egész filmre jellemző a határok átlépésére való törekvés, és ha mást nem is, azt talán elmondhatják az új epizódról, hogy tényleg ez a sorozat legvéresebb darabja. Magyarországon ez a lehető legszigorúbb korhatárbesorolást vonta maga után (de minek?), ám a Fűrész filmeket ilyen módszerekkel úgyis képtelenség megállítani, hiszen elsősorban a neten terjed a kultuszuk. A befejezés természetesen ismét nyitott, így semmi sem állhat egy ötödik rész útjába.