Wasabi

- Hogy jutott e munkához, a Wasabi megrendezéséhez?
- Luc felhívott, és közölte, hogy írt Jean Renónak egy forgatókönyvet. Japánban fogunk forgatni, tette hozzá. Megkérdezte, érdekelne-e a film megrendezése. Miután elolvastam a forgatókönyvet, elhalasztottam a másik filmemet.

- Hogy választották ki Jean Reno és Michel Muller fiatal partnernőjét, Ryoko Hirosuét?
- Luc ötlete volt. Néhány éve ismerkedett meg vele, a Jeanne d'Arc ottani bemutatásakor, és kazettán megnézte egy filmjét. Én csak fényképeket láttam róla, és meghallgattam egy lemezét.

- És hogy tetszett?
- A dalok nem tetszettek. Ő maga se nagyon szereti őket. Színésznőként viszont elképesztően tehetséges.

- Nem volt zavaró Luc Besson, Jean Reno és Ryoko Hirosue helyi népszerűsége a forgatáson?
- Tokióban csak úgy tudtunk forgatni, hogy Jeant és Ryokót elrejtettük egy sötétített ablakú minibuszban. Gyorsan felvettünk egy-egy jelenetet, és mire összeverődött a tömeg, odébbálltunk.

- Miért volt olyan nehéz beszerezni a forgatási engedélyeket?
- Japánban nem egy központi hatóság adja az engedélyeket, ugyanis a járdákkal, ahol forgatni akartunk, az azokhoz legközelebb álló ház vagy üzlet rendelkezik. Minden tulajdonostól külön engedélyt kellett kérni. Ha egyikük nemet mondott, új helyszín után kellett néznünk. És még az összes engedély birtokában sem tarthattuk vissza a járókelőket attól, hogy átsétáljanak a forgatás helyszínén.