Szeptember 28-án lenne 70 éves a holland színésznő, Sylvia Kristel, akinek Emmanuelle Arsan híres erotikus ponyvájából készült film, az Emmanuelle hozta meg a hírnevet 1974-ben. A címszerepet később több folytatásban is eljátszotta.
1. A válogatás
Kristel teljesen véletlenül keveredett az Emmanuelle castingjára, mivel eredetileg egy mosóporreklám-meghallgatásra ment, az erotikus filmhez a másik szobában válogattak szereplőket. Valahogy mégis odakeveredett, mígnem a rendező, Just Jaeckin felajánlotta neki a szerepet. „Megkért, hogy vetkőzzek le – emlékszik vissza Kristel a castingra – Szerencsére könnyen levehető ruha volt rajtam, spagetti pántokkal, amiket lecsúsztattam a vállamon, és leesett. Meztelenül kellett beszélnem és dohányoznom, de egyáltalán nem voltam gátlásos”.
2. A herceg stúdiója
Thaiföldön eredetileg nem engedélyezték a forgatást, a film szexuális tartalma miatt. A stáb ezt azzal játszotta ki, hogy a forgatókönyv egy finomított, „családbarát” verzióját mutatták meg a hatóságoknak, később pedig
úgy tettek, mintha egy dokumentumfilmet forgatnának helyi nevezetességekről.
Kristel egy interjúban elmondta, hogy a legtöbb erotikus jelenetet sikerült biztonságos helyen felvenni, ám egyszer mégis rajtakapta őket a rendőrség, amikor őt és egy másik nőt meztelenül filmeztek egy vízesés alatt. Egy éjszakára le is csukták őket, ám a producereknek sikerült mindent elintézni. A forgatás végül a thaiföldi herceg segítségével folytatódhatott, aki nagy rajongója a filmeknek, és egy saját stúdiója is volt a palota mellett. Végül itt forgatták le többi jelenetet.
3. Nem pornó
A film X besorolást kapott (ilyet leginkább az extrém erőszakos alkotások, és a pornófilmek szoktak), Amerikában mégis egy nagy filmforgalmazó, a Columbia Pictures forgalmazta. Ez azért lehetett így, mivel az Emmanuelle
nagy népszerűségnek örvendett a francia nők körében,
ezért úgy döntöttek, hogy amit ennyire kedvelnek a nők, az nem lehet pornográfia.
4. Nyelvérzék
Sylvia Kristel, aki négy nyelven is folyékonyan beszélt (angolul, németül, franciául és olaszul) kifogásolta, hogy nem őt kérték fel a film angol nyelvű szinkronjához (az eredeti hangsáv francia).
5. Meztelen matek
Kristel mindössze 6 000 dollárt kapott az Emmanuelle-ért, ám amikor hatalmas siker lett, fizetésemelést kért a folytatásokra, amit a producerek meg is adtak neki, így az 1975-ös Emmanuelle 2-ért már közel 100 000 dollárt kapott.
6. A japán feministák
Sylvia Kristel egyszer egy párizsi műemlékhez hasonlította az Emmanuelle-t: „A japánok beözönlenek a buszba, hogy megnézzék az Eiffel tornyot, a Diadalívet és az Emmanuelle-t. Franciaországban a feministák panaszkodtak, hogy Emmanuelle femme-objetként (vagyis a férfi fantáziák tárgyaként) van beállítva. Ám
a japán feministák el voltak ragadtatva a filmtől,
mivel azt hitték, hogy Emmanuelle a domináns fél, amit számukra az a jelenet igazolt, amikor a lány a férjére mászik, és ő van felül. Amikor a film ehhez a részhez ért, az összes japán nő felállva tapsolt”.
7. A teljesítmény
Bár az Emmanuelle hatására lett Sylvia Kristelből a világ minden táján ismert szexszimbólum, a saját szexuális életének ez mégsem tett jót, mivel a férfiak a szereppel azonosították. Miként egy interjúban mondta: „a férfiak megijedtek attól, hogy biztos félnapos szeretkezéseket tervezek, és a végén majd értékelni fogom a teljesítményüket”.
8. A vágy tárgya: Paul Newman
Amikor Just Jeckin, a rendező évekkel a film premierje után találkozott Paul Newmannel, azt hitte, a színész majd rosszallását fejezi amiatt, hogy a fotója szerepel az egyik szexjelenetben (Marie-Ange az ő magazinbeli képét nézi miközben maszturbál). Ám, mint kiderült, Newman nagyon mulatságosnak és hízelgőnek találta dolgot.
9. Pénz és erkölcsök
Christine Boisson (Marie-Ange) még csak 17 éves volt, amikor az Emmanuelle-ben szerepelt, így szülői beleegyezésre volt szüksége, hogy részt vehessen az erotikus film forgatásán. Édesanyja meg is jegyezte neki, hogy: „Azt hiszed, hogy apád büszke rád, hogy egy ilyen filmben szerepelsz, mint az Emmanuelle?!”, majd zsebre vágta a lány teljes gázsiját.
10. Erőszak
Sylvia Kristel kifejezetten gusztustalannak tartotta azt a jelenetet, amiben Emmanuelle-t felajánlják két versenyzőnek a bokszmeccsen. Egy 2007-es interjúban beszélt arról, hogy vitába szállt a rendezővel a jelenet kapcsán, mivel
egyetlen nő sem szereti, ha megerőszakolják.
Just Jaeckin erre csak annyit mondott, hogy „oké, de ez van a könyvben”. Kristel számára kifejezetten nehéz és megalázó volt a forgatás ezen része.
(via IMDb)