A 100 éven keresztül ugyanabban a szobában játszódó Here című új filmjét mindenki az ugyanerre az ötletre épülő Disneyland-látványossághoz hasonlítgatja.
Robert Zemeckis két dologról ismert: egyszerre viccesek és furcsák a filmjei, amiket gyakran CGI-trükkökkel turbóz fel, és előszeretettel dolgozik együtt Tom Hanksszel. Ilyen volt például anno a Forrest Gump (amiben digitálisan tüntették el Dan Taylor hadnagy lábait) és a Polar Expressz című animációs film (amiben Hanks volt a fiú, az apuka, a kalauz, Scrooge és még a Télapó is). Zemeckis legújabb filmje, a november 15-én mozikba kerülő Here
ugyanabban a lakásban játszódik 100 éven keresztül, miközben minden látványosan megváltozik az évtizedek múlása alatt, beleértve Tom Hanks fizimiskáját is,
akit CGI-vel fiatalított meg a trükkcsapat (a másik főszereplővel Robin Wrighttal együtt). Az első jelenetfotókat a Vanity Fair magazin publikálta a rendezővel készített exkluzív interjú mellé, és természetesen azonnal felrobbant az internet, miután mindenki átvette a képeket. Arra viszont aligha számított Zemeckis stábja, hogy mindenki egy Disneyland-látványossághoz, a Carousel of Progresshez fogja hasonlítani a filmjét (a Here forgalmazója egyébként még csak nem is a Disney, hanem a Sony).
this is just the carousel of progress in disney world https://t.co/kgEjrPnUOr
— emily (@emzengz) June 25, 2024
Pedig a hasonlóság tényleg ordító: a Carousel of Progress az az Amerika-szerte ismert attrakció, amit Walt Disney eredetileg az 1964-es New York-i világkiállításra tervezett meg, de 1975 óta már a floridai Magic Kingdomban látható, és ugyanazt a lakást mutatja be az 1900-as, az 1920-as és az 1940-es években, valamint a futurisztikus XXI. században, miközben egy Tom Hanks hangjához kísértetiesen hasonlító orgánumú animatronic figura kedélyesen mesél két éneklés között a látogatóknak az élet dolgairól...