A legviccesebb filmes bunyók

Nem minden filmes verekedés véres és komoly, vannak annyira szórakoztató összecsapások, amikre mindig emlékezni fogunk, mint Ron Burgundy össznépi összeakaszkodása vagy a Kontroll földalatti hajszája.

A híres Ron Burgundy legendája (2004) – Híradós Battle Royale

Ron Burgundy egy igazi klasszikus, pont amiatt a karót nyelt, bizarr humor miatt, ami a nagy csatajelenetben is nyilvánvaló. Itt egy gyártelepen fut össze Burgundy (Will Ferrell) és a híradós haverok, Brian Fantana (Paul Rudd), Champ (David Koechner) és Brick (Steve Carell) egy kihalt gyárudvaron az éjszakai adás Vince Vaughn vezette arcaival futnak össze, elkerülhetetlenné válik a leszámolás. Csakhogy befutnak a rivális 2-es csatorna híradósai is Luke Wilsonnal, majd megérkezik a közszolgálati tévé csapata is Tim Robbinsszal

– Nincs reklám, nincs kegyelem! -,

és végül befut a spanyol nyelvű adás Ben Stillerrel. A híradós bunyóban csak egy szabály van: a haj és az arc érinthetetlen – nyilván. A legviccesebb egyébként Will Ferrell, aki először az ellenséghez csatlakozik, mert tetszenek neki a poénjai, majd egy kézigránáttal és egy szigonnyal vág bele a nagy hirigbe, ahol megjelenik egy lángoló pasi és két lovas is egy nagy hálóval. Hamar el is szabadult a pokol – ahogy később Burgundy megjegyzi.

 

Ananász expressz (2008) – Dale és Saul vs. Red

David Gordon Green zseniális vígjátékában nyilván alap, hogy mindenki folyton be van tépve, így vagy fel vannak pörögve, vagy paranoiások, mondjuk okkal is, hiszen két főhősünkre, Dale Dentonra (Seth Rogen) és a dealerére, Saul Silverre (James Franco) maffiózók és korrupt zsaruk vadásznak. Ezért fordulnak segítségért Saul spanjához, Redhez (Danny R. McBride), ám ő simán feldobná őket. Dale kiszúrja Red sunnyogását, mire az rájuk támad. Dale egy hamutartót kap a pofájába, Sault

egy morzsaporszívóval agyabugyálják el,

de aztán nyilvánvalóvá válik, hogy győzni fog a túlerő. A harcban azonban az égvilágon semmi férfias nincs, hiába hangzik el a Gladiátor egyik leghíresebb idézete – „Amit életünkben teszünk, az örökkévalóságban visszhangzik” – a három zakkant úgy harcol, mint akik még nem csináltak ilyet, bár pár húzás nyilvánvalóan eléggé fáj, mint amikor Saul záróakkordként kiüti a Dale-t mogyorózó haverját egy óriási pipával, mivel mással.

 

Bridget Jones naplója (2001) – Ökölpárbaj az utcán

Történetünk végére a mindig higgadt és kimért Mark Darcynál (Colin Firth) elszakadt a cérna, és behúz neki egyet, majd még egyet a szerelme (Renée Zellweger) után koslató, pofátlan Daniel Cleavernek (Hugh Grant). A meglepett Cleaver időt kér, majd

sunyi módon egy kuka fedelével támad,

miközben Bridget Jones és barátai, illetve a szemközti görög étterem teljes személyzete izgatottan nézik a kibontakozó harcot. Cleaver némi előnyhöz jut, a harc pedig az étteremben folytatódik - bár megszakítják egy szülinapi torta átadásáig -, majd a két pasi áttöri a kirakatüveget, és az utcán landol. Közben szól az It’s Raining Men, Bridget pedig azon morfondírozik, kinek is drukkoljon, hiszen mindkét pasas mellett és ellen is szólnak érvek – de igazából mind tudjuk, kit szeretne győztesként látni.

 

Személyiségtolvaj (2013) – Gitár az arcba

Ha egy pasi verekszik egy nővel, de úgy komolyan, akkor a politikai korrektség jegyében elvárjuk, hogy a nő nyerjen – lásd A bűn hálójában (2011) vagy a Wonder Woman filmek -, de itt nem ez történik. Hősünk, Sandy (Jason Bateman) a címbéli személyiségtolvaj, a bankszámláját is kiürítő Diana (Melissa McCarthy) nyomára jut, és rendezni akarja a problémáját. Amikor azonban rákattintaná a bilincset az összevissza hazudozó nő csuklójára,

az bemos neki egyet, majd a padlóra küldi.

Nem csoda, hogy a férfi bepipul, és egy szendvicskészítővel teríti le a menekülő nőt, majd amikor az becsmérelni kezdi a családját, egy gitárt tör szét az arcán, ami azért elég brutálisan hangzik, pedig itt vicces. A bunyónak két gengszter érkezése vet véget, akiknek komolyabb elszámolnivalójuk van a nővel – az menekülni is kezd, de Sandy kocsijával, akinek végre sikerül rákattintania a bilincset. Innentől a sorsuk egy időre összefonódik.  

 

Terhes társaság (2010) – Western Union viperacsata

A zseniális road movie-ba oltott vígjáték végig arról szól, hogy a mindig józan üzletember, Peter (Robert Downey Jr. ) kénytelen együtt utazni a balfék gyerekember Ethan Tremblay-jel (Zach Galifianakis), aki egyik baromságot halmozza a másikra, és mindig Peter az, aki megszívja a dolgot. Ezért nincs pénzük és igazolványuk, de talán megoldja a problémát, hogy Peter felesége 500 dollárt küld Ethan nevére a Western Unionon keresztül. Minden rendben is lenne, ha nem derülne ki, hogy a Tremblay csak egy „művésznév”, balfácán hősünk neve Ethan Chase, így nem vehetik fel a pénzt. Bár a pénztárosnak (Danny R. McBride) igaza van, a stílusa felhergeli Petert, aki sértegetni kezdi, majd

hamar elfajulnak a dolgok,

amikor a pénztáros felhozza iraki szolgálatát – Peter pedig lekicsinyli azt. Aztán kiderül, hogy a pasas kerekesszékben ül, de ez nem akadályozza meg abban, hogy egy viperát előkapva laposra verje Petert, de a sikítozó Ethan sem ússza meg, hiába tart maga elé egy női hajkefét!

 

Ted (2012) – A kőkemény plüssmaci

Van olyan, hogy a legjobb barátok is egymásnak esnek néha, és pont ez történik John (Mark Wahlberg) és beszélő plüssmacija, a trágár, szókimondó Ted (angol hangja Seth MacFarlane) között. John maga alatt van, mert a csaja, Lori (Mila Kunis) otthagyta, részben Ted miatt, aki vigasztalná, de néhány rosszul megválasztott szó miatt bunyó lesz a dologból. Aki ismeri a Family Guy óriáscsirkés harcait, az tudja, mire számíthat, itt bármi megengedett, és lassan, de biztosan Ted kerekedik felül, igaz, ő is megkapja a magáét. Aztán amikor John egy állólámpával támad rá,

minden a feje tetejére áll, szó szerint is,

és a vége az lesz, hogy szétverik a szállodai szobát, és egy jókora tévékészülék zuhan az ágyékára – de Ted előtte még brutálisan elseggeli egy rádióantennával. És nyilván ez egy katartikus pillanat, pont ez kellett ahhoz, hogy megrendült barátságuk helyreálljon.

 

Scott Pilgrim a világ ellen (2010 ) – Scott vs. Chris Evans

A basszusgitáros Scott Pilgrim (Michael Cera) odavan a kékhajú Ramonáért (Mary Elizabeth Winstead), csakhogy a lány szerelmi életét még mindig a volt pasijai irányítják, akik ki akarják őt csinálni. Így egyenként kell velük megküzdenie, és bármelyik párbaj felkerülhetett volna erre a listára, de

ez az összecsapás még a többinél is bizarrabb,

így ezt választottuk. Scott és Ramona egy filmforgatásra keverednek, és kiderül, hogy a film beképzelt sztárja, Chris Evans – más a neve, de Evans önmaga körszakállas paródiáját alakítja – is a lány exei közé tartozik. Együtt jártak színjátszókörbe, vagy talán matekszakkörre, a fene tudja. A nagyképű Evans azért is nehéz ellenfél, mert Scott a rajongói közé tartozik, és mert ott van a kaszkadőrcsapata, akiken hősünknek át kell verekednie magát. Nincs is sok esélye a győzelemre, így cselhez folyamodik: ráveszi végtelenül hiú ellenfelét egy lehetetlen, halálos gördeszkás trükkre.  

 

Kontroll (2003) - Hajsza a föld alatt

Persze kell ide egy magyar bunyó is, és ezt Antal Nimród metróellenőrös kultuszfilmjéből vettük. Az egész persze egy tökéletesen megkomponált üldözési jelenet része, ahol ellenőreink réme, a sorozatbliccelő Gyalogkakukk (Mátyási Bence) újra kikezd hőseinkkel. Miután lefújta borotvahabbal Tibit (Nagy Zsolt), a srác végigszáguld az állomáson, át egy lecsukódó rácson, le a mozgólépcsőn, úgy, ahogy azt mindenki szeretné egyszer kipróbálni,

gatyaféken a két mozgólépcső között.

Bulcsú (Csányi Sándor) és csapata csak nehezen tartja a tempót, miközben letarolják a fél utazóközönséget. A Kakukk aztán felcsalja a brigádot egy olyan szerelvényre, ahol egy rakás felpörgött focidrukker várja őket, és bár Tibi tenne egy békéltető gesztust, a bunyó beindul, de rendesen. Nem látjuk az egészet, de a végeredményt igen: a megtépázott csapat az egyik állomáson ül, a Professzor (Mucsi Zoltán ) bejelenti, hogy ő bizony behugyozott, Muki (Pindroch Csaba), kiköpi az egyik fogát, Lecsó (Badár Sándor ) pedig azon aggódik, mit fog szólni az üzemorvos az összevert képéhez.