A virtuóz hegedűművészet és az Antikrisztus megidézése első blikkre két nagyon különböző műfaj, de egy horrorfilmben és egy nagy, ódon kastélyban szinte bármi lehetséges.
Niccoló Paganinit szokás az ördög hegedűseként emlegetni, mert tudása olyan elképesztő volt, technikája annyira „boszorkányos” volt, bár a művész kicsapongó életmódja is hozzájárulhatott az elnevezéshez. És meglehet, hogy az elsőfilmes Andrew Desmond Paganini életéből merített ihletet, de bemutatkozó filmje nem róla szól, hanem egy másik virtuózról és, ahogy a cím is sejteti, egy befejezetlen szonátáról, ami különleges erővel bír. Ebből ad ízelítőt az első előzetes.
A szonáta (The Sonata) ugyan csak jövő januárban kerül moziforgalmazásba, mégis nagyon szép fesztiválköröket futott a megannyi neves horror és egyéb zsánerfesztiválon. Sikerrel vetítették a portugál Fantasportón, az olasz Fantafestivalon és a londoni FrightFesten, és ebből is látszik, hogy az angol-francia-orosz koprodukcióban készült, Lettországban forgatott filmet elsősorban az európai piacra szánták, európai hangulattal, európai színészgárdával. Na jó, van itt kivétel, hősnőnket, a fiatal hegedűvirtuóz Rose-t az ausztrál Freya Tingley (Fiúk Jerseyből) alakítja. Rose egy nap arról értesül, hogy nagyon rég látott zeneszerző apja meghalt, mindenét ráhagyta, többet közt egy hatalmas ódon udvarházat valahol az erdő mélyén, és a házban egy befejezetlen szonátára bukkan, a kottán pedig különös piros jelzések szerepelnek.
És nyilván egy Trónok harca veterán kell hozzá, hogy megfejtsük a jeleket, de James Faulkner, alias Randyll Tarly elárulja, ezeket egy titkos társaság hozta létre, és arra szolgálnak, hogy az antikrisztust idézzék meg és „csábítsák el” vele. Nos, ezt az elcsábítós dolgot nem teljesen értettem, ahogy azt sem, hogy Rose eleinte hitetlenkedő, rosszarcú menedzsere (Simon Abkarian - Casino Royale), miért kényszeríti egy ponton a lányt arra, hogy eljátssza a darabot. A szinopszis alapján gyanítom, hogy a lány rendkívüli tehetségének is köze van a sötét erőkhöz, de a teljes filmből nyilván minden kiderül. Ami egyébként egy klasszikus gótikus horror, és bár látunk az elején pár modern városképet, mindez játszódhatna akár száz-százöten évvel korábban is – és forgathatták volna akár 20-25 évvel ezelőtt is. A halott apát egyébként Rutger Hauer alakítja – vagyis nem mindig lesz halott, és ez talán a holland színészlegenda legutolsó szerepe. A filmet a Screen Media 2020. január 10-én mutatja be.