Eláruljuk a címet, amelyet érdemes kerülni a jövő filmkészítőinek.
Egy film sikerét nagyban meghatározza az is, hogy milyen címet kap. Az alkotók többsége a rövid, de erős címekre esküszik, ám sokszor beleesnek abba a hibába, hogy valami olyat választanak, amelyet korábban mások már sokszor ellőttek.
A Guinness Rekordok Könyvébe a Broken szó kerülhet be, mint a leggyakrabban használt filmcím. Ez magyarra fordítva azt jelenti, hogy „törött”. Az IMDB szerint 34 nagyjátékfilm van ezen a címen, de van rengeteg rövidfilm is, ahol ezt választották a készítők.
Ha beírod a Google-ba angolul, hogy „Broken movie”, akkor először Cillian Murphy és Tim Roth 2012-es filmje fog felugrani, ami nálunk már az Ébredésként ismert. Ha azonban egy kicsit lejjebb görgetsz, akkor a 2006-os Brokent találod, amelyben Jeremy Sisto és Heather Graham szerepelt, és nálunk Elveszett reményként lett népszerű. Fontos kiemelni, hogy ezek az alkotások magyarul szinte mindig más címet kapnak, így a mi nyelvünknél nincs egyezés bennük.
A Broken mellett a másik leggyakrabban használt cím a Hero, ami azt jelenti, hogy „hős”. A legnépszerűbb Hero című filmet 2002-ben mutatták be, és Zhang Yimou rendezte.
A Mother, vagyis „anya” szintén gyakori szó, ha a filmek elnevezéséről van szó, körülbelül 30 filmnek ez a címe. Nemrégiben Darren Aronofsky készítette el a Jennifer Lawrence főszereplésével készült Mother! című, vitatott horrorfilmet.
Forrás: Farout Magazine