Miranda July, az amerikai függetlenfilm üdvöskéje egy hirtelen ötlettől vezérelve szélhámosfilmet készített, persze a maga elvarázsolt, icipicit hibbant módján, de jó nevekkel.
Mindössze két nagyjátékfilmje volt az elmúlt 15 évben, az idehaza, a Titanic Filmfesztiválon közönségdíjas Te meg én és minden ismerősünk (2005), illetve a párkapcsolatot egy örökbe fogadott macska szemszögén keresztül bemutató A jövő (2011), Miranda July mégis az amerikai függetlenfilm megkerülhetetlen figurája lett, mind rendezőként, mind forgatókönyvíróként és színészként. Új filmjében meglepő módon utóbbi minőségében nem szerepel, ezt a munkát az itt szinte felismerhetetlen Evan Rachel Woodra (Tizenhárom, Westworld, A pankrátor) bízza. Aki felismerhetetlen, mert gondozatlan, hosszú haja miatt az arcát sem látni, túlméretezett férfiruhái miatt pedig azt gondolhatnánk róla, hogy egy komoly lelki problémákkal küszködő tinisrác – még a neve, Old Dolio sem árulja el, hogy ő lány.
Pedig lány, csak borzasztó szülei vannak, akik borzasztóan nevelték: Richard Jenkins (A víz érintése) és Debra Winger (Garni-zóna, Becéző szavak) piti szélhámosok, akik olyan olcsó balhékból élnek, mint a postai küldemények lenyúlása, mert megvetik az amerikai álmot, ami azt ígéri, hogy bárkiből csilliárdos lehet, ha nagyon akarja – csilliárdos, nagyjából ezt jelenti a Kajillionaire cím is -, és az ember elégedjen meg azzal, ha lefölözi mások feleslegét. Így élnek, lehúzásról lehúzásra, amíg nem találkoznak a szép és vidám Gina Rodriguezzel (Expedíció), aki valamilyen rejtélyes okból felnéz rájuk, és aki egy nagyobb bulit akar velük összehozni, amolyan Ocean’s Eleven stílusban – a jelek szerint egy nyugdíjas otthonban. Amiből még bármi kisülhet, de az elég világos, hogy Miranda July filmje, amit egyébként a Sundance Filmfesztiválon hatalmas sikerrel vetítettek, nem a balhéról szól, hanem a különös lány és elfuserált szülei kapcsolatáról – akiket a most kijött előzetes szerint csak azért hív a családjának, mert egyenlően osztoznak minden zsákmányon.
És amit ebben a rövid előzetesben látunk, az egyszerre vicces, bizarr és kicsit szívszorongató, vagyis van rá esély, hogy még sokat hallunk róla szeptember 18. után – akkor kerül az amerikai mozikba.