Félkész trükkök, összetákolt forgatókönyvek, sőt, olyan is akadt, hogy egyszerűen elvettek felvenni jeleneteket.
Macskák
A klasszikus musical feldolgozására talán a legenyhébb kifejezés, hogy bizarr. Az emberarcú, két lábon járó macskák némelyike ruhát hord, némelyike meztelen, és már maga a megjelenésük is kényelmetlen látványú. Hogy filmként milyen, szinte teljesen mindegy, ez már önmagában elriasztotta a nézőket a moziból – pláne, hogy oktalan módon épp a Skywalker korával egy napon küldték moziba, ráadásul egy félkész verziót. És hogy miért történhetett ez meg? A produkció munkatársai szerint egyszerűen kevés idő állt a rendelkezésükre. Tom Hooper rendező irreális követelményekkel állt elő a szereplők kinézetét illetően, és olyan rövid határidőt szabott azok elkészítésére, hogy lehetetlenség volt normálisan megcsinálni – a hibáknál elég csak Judy Denchet felidézni: a jegygyűrűje egyszerűen rajta maradt az ujján, és ez a többihez képest szinte csak apróság. Az élőszereplőkkel, motion capture technikával forgatott jelenetek általában használhatatlanok voltak, így utólag kellett "macskaszerűbbé" tenni a színészeket. A végeredmény óriási égés, és minden idők egyik legnagyobb bukása, bár a bemutató napján a Universal megígérte, hogy látható lesz majd egy "feljavított" változata a filmnek.
Hóember
Tomas Alfredson jegyzi a Suszter, szabó, baka, kémet és az Engedj be! című, egészen különleges vámpírfilmet, így már bizonyította, hogy nem kutyaütő rendező. A Jo Nesbø egyik legismertebb regénye alapján készült krimi azonban totális kudarc lett. A történet csapongó, telis-tele óriási lukakkal. Alfredson bevallotta, hogy olyan rövid idő állt rendelkezésükre a norvégiai forgatáson, hogy a vágószobában jöttek rá: a forgatókönyv 10-15%-át egyszerűen nem vették fel. Pótforgatásra sem idő, sem pénz nem volt, így a rendelkezésre álló anyagból kellett valamit összehozniuk.
Star Trek
Az 1979-es, első egész estés Star Trek mozifilm (nálunk Űrszekerek címmel futott) forgatása egyébként is zűrös volt – például a forgatókönyvet is rendre újraírták –, de az eredeti trükkök messze alulmúlták a várakozásokat, különösen a két évvel korábban bemutatott Csillagok háborúja után. Ugyan másfél évet terveztek a film utómunkáira, azonban egy év múlva, a trükköket látva gyorsan leszerződtették Douglas Trumballt, a 2001. Űrodisszeia és a Harmadik típusú találkozások legendás trükkmesterét. Trumballnak mindössze hat hónapja volt, hogy gatyába rázza a látványt, új speciális effekteket készítsen, méghozzá saját elmondása szerint annyit, amennyi a Harmadik típusú találkozásokban és a Csillagok háborújában együttesen volt. A mozibemutató idejére mégsem sikerült befejezni, sőt, valamiért bizonyos fontos jelenetek is hiányoztak a filmből. Ezek akkor kerültek végül bele, amikor a filmet vetíteni kezdte a tévé, a trükköket pedig a 2001-es DVD kiadáshoz véglegesítették – tegyük hozzá, hogy apróságokról lehet szó, mert az eredeti trükköket látva sem lehet hiányérzetünk, az utazás V'Ger belsejébe még ma is lenyűgözően látványos.
Quantum csendje
A Casino Royal jól teljesített a kasszáknál, és megújította az ismét rajzfilmmé változott James Bond-sorozatot is, minden adva volt, hogy Daniel Craig 007-esének második kalandja is nagyot durranjon. Közbeszólt azonban a nevezetes 2007-2008-as hollywoodi írósztrájk, amit sok produkció megsínylett. A sztrájk értelmében a produkcióhoz nem szerződtethettek le egyetlen forgatókönyvírót sem, és a filmnek csupán egy tömör, a cselekményre fókuszáló szkriptje volt, amin még sokat kellett volna dolgozni. Jobb híján Craig és a rendező, Marc Forster együtt próbálták újraírni a forgatókönyvet, és a végeredmény nem lett makulátlan.