A május 28-ig tartó fesztiválon az új Cronenberg-agymenés mellett is láthatott a közönség gyomorforgató jeleneteket.
a Crimes of the Future-nek a most zajló 75. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon (Cronenberg agymenéséről itt írtunk korábban részletesebben, cannes-i bemutatójáról pedig itt).
Meglepő módon ugyanis a Play – Gyerekjáték, a Lavina és A négyzet rendezője, a svéd Ruben Östlund is egy olyan művel érkezett Cannes-ba, amely bővelkedett a gyomorforgató jelenetekben. Östlund művészete necces témafelvetéseivel korábban is megosztotta a nézőket, zsigerileg gusztustalan képsorokat viszont eddig nemigen forgatott – de mindent el kell kezdeni egyszer.
Triangle of Sadness című filmje egy fiatal modellfiúról szól (Harris Dickinson – Bizalom című sorozat, King's Man: A kezdetek), akit influenszer barátnője elvisz egy általa elnyert luxus hajóútra.
Itt nemcsak a jacht alkoholista kapitányával (Woody Harrelson) ismerkednek meg, de a többi utassal is, akik egytől egyig a sznob elit tagjai.
A puccos vendégek azonban elnyerik méltó büntetésüket, amikor a hajó viharba keveredik, közvetlenül azután, hogy osztrigából és egyéb tengeri herkentyűkből álló étkeket szolgáltak fel a számukra. A tengeribetegség ekkor alul-felül kitör az utasokból, aminek mesterien felépített, meglehetősen szemléletes ábrázolását nem mindenki fogadta jól a cannes-i nézőseregből (ne aggódjunk, a lenti videóban nem ez a részlet látható).
A Variety beszámolója szerint a szóban forgó jelenet közben hárman hagyták el a vetítés helyszínéül szolgáló Fesztiválpalota nagytermét – a többségnek viszont bejött a sokkolás, amit a film végén 8 percig tartó álló ovációval háláltak meg. Tudni kell egyébként, hogy Cannes-ban sem a kifütyülés, sem az álló ováció nem jelent sokat: a legtöbb alkotás megkapja a neki járó álló ovációt (aminek inkább a hossza és a mértéke számít, a 8 perc valószínűleg jó jel), ahogy kifütyülnek egy csomó olyan művet is, ami később sikeres lesz.
Az is régi cannes-i hagyomány ezenkívül, hogy rendre a legsokkolóbb, legmegosztóbb, legellentmondásosabb alkotásnak ítélik oda a végén a fődíjat, azaz az Arany Pálmát. A helyszínen tartózkodó szaksajtó véleménye szerint erre Östlund Triangle of Sadnessének van a legnagyobb esélye (a rendező ezzel duplázna, hiszen 2017-ben A négyzettel már egyszer elhozta az Arany Pálmát), mások szerint pedig közte és Cronenberg Crimes of the Future-je között fog eldőlni a verseny. A hétvégén meglátjuk! Ja, és a jó hír, hogy
a filmet szeptember 8-án a magyar mozik is bemutatják.
(via Variety)