Így fürdenek a luxusban az Oscar-jelöltek

Egyebek közt 140 ezer dolláros ajándékcsomagot kapnak.

A tavalyi, nagyon fura Oscar-gála után, amit egy vasútállomáson rendeztek meg, idén a jelek szerint visszatér minden a régi kerékvágásba: nemcsak azért, mert újra a Dolby Theatre-ben lesz a gála, de a rongyrázás is a régi lesz. A Guardian egy külön cikkben foglalta össze, hogy mit is jelent ez a gyakorlatban.

A lényeg:

az amúgy is gazdag hollywoodi elitet a szponzorok méregdrága ajándékokkal halmozzák el,

és ennek a „megvesztegetésnek” két formája van.

Zendaya a 2021-es Oscar-átadón (Forrás: Mark Terrill-Pool / Getty Images)


Az egyik az ajándékcsomag, amit minden fontosabb kategória jelöltje megkap. A csomagot érdemes idézőjelbe tenni, mert valójában egy komplett bőröndöt meg lehetne tölteni ezekkel a termékekkel. Akkora súlyuk van, hogy az Amerikán kívül élőknek inkább elpostázzák, ha kérik, hogy ne kelljen hazacipelniük. Ez a szolgáltatás persze csak a legnagyobb neveknek, például Judi Denchnek vagy Olivia Colmannek jár. És hogy mi lapul a csomagokban? Idén például:

  • 10 ezer dollárnyi botox
  • 15 ezer dollár értékű belépő egy kaliforniai wellness központba
  • házfelújításra használható szolgáltatások 25 ezer dollár értékben
  • 3 éjszaka egy skót kastélyban 50 ezer dollár értékben a brit jelöltek számára
  • méregdrága apróságok: napszemüvegek, parfümök, hidratálókrémek

A 2022-es meglepetéscsomag összértéke 140 ezer dollár, de a jelöltek Dagobert bácsi módjára fejest is ugorhatnak a luxusba, léteznek ugyanis „gift lounge”-ok, azaz olyan, mindenféle földi jóval telezsúfolt termek,

ahol a sztárok kedvükre válogathatnak, mint egy szupermarketben, csak itt nem kell a végén fizetni.

Idén például van olyan lounge, melyben milliós Tag Heuer-órákat és Saint Laurent-táskákat lehet zsákmányolni, egy másikban pedig a kötelező botox mellett egy Tahitira, Balira vagy Kenyába szóló nyaralás is elérhető. Ezekbe a szobákba persze nem a legnagyobb sztárok járnak bevásárolni, Nicole Kidmannel például aligha lehetne itt találkozni.

Forrás: Vince Bucci / Getty Images


És hogy miért éri meg ez a pénzszórás a szponzoroknak és a gyártóknak? Ugyanazért, amiért Jennifer Lawrence is megkap 20 millió dollárt egy szerepért:

a híresség nevének, imázsának hozzákapcsolása a termékhez önmagában garancia lehet a sikerre.

Épp ezért a gyártók abban reménykednek, hogy a sztárok posztolnak az ajándékokról a közösségi oldalaikon, és fel is veszik a csomagban lapuló ruhákat és ékszereket nyilvános szerepléseik során. És a számításaik általában be is jönnek, még ha akadnak is olyan sztárok, akik nem kérnek az ingyen luxusból. Glenn Close például korábban jótékonysági célokra ajánlotta fel az ajándékait, idén pedig Denzel Washington jelezte, hogy nem kéri a csomagot, így megkapta helyette Sian Heder, a CODA rendezője.

Lash Fary, aki a nem hivatalos Oscar-ajándékcsomagok összeállításáért felel, arra a kérdésre, hogy ezt a rengeteg pénzt miért nem adományozzák inkább Ukrajnának, azt feleli, hogy ő nem költ semmit ezekre a termékekre, hiszen mindent a szponzorok ajánlanak fel. Az egyik „gift lounge” szervezője, Nathalie Dubois viszont gondolt a háború áldozataira is: a helyiség egyik felét ukrán zászlóval dekorálta ki, a hírességek pedig videóüzenetet küldhetnek az ukrán népnek, és jótékonysági felajánlásokat tehetnek.

Via: The Guardian