Christopher McQuarrie a Twitteren diskurált a 2014-es sci-fijéről és az Alienről a csupa híres filmesből álló baráti körével.
Az ember szívesen chatelget és vitatkozgat a barátaival a Twitteren és a Facebookon – természetesen ugyanígy vannak ezzel a hírességek is. Csakhogy amíg az én geek mémjeim és kutyás fotóim valószínűleg a kutyát nem érdeklik pár ismerősömön kívül, addig a legutóbbi két Mission: Impossible-film rendezője, Christopher McQuarrie igen érdekes diskurzust folytatott le a nagy nyilvánosság előtt a filmes barátaival 2014-es kultsci-fije, A holnap határa kapcsán!
A beszélgetés azzal kezdődött, hogy McQuarrie a Szellemirtók apropóján felvetette: fölösleges logikát keresni az ilyen filmekben, mert a lényeg az, hogy bűnhődjön meg a főgonosz a végén, és nyerjenek a tradicionális hősök. Erre írta azt neki a Bill és Ted-filmek és a Men in Black forgatókönyvírója, Ed Solomon, hogy az Idétlen időkig pont amiatt tudott jól működni, mert a rendező, Harold Ramis nem akarta megmagyarázni, miért kerül folyton vissza ugyanarra a reggelre a főhős, és kezd mindent megint elölről, egyszerűen csak bemutatta az időhurkot.
The worst scene in Edge of Tomorrow is an attempt to understand the alien's intention. Compliments of the studio.
— Christopher McQuarrie (@chrismcquarrie) 2019. július 7.
They are invaders. They invade.
As humans, we should not have to have this explained.
Erre McQuarrie kifakadt, hogy az ugyanilyen időhurokra épülő A holnap határával bezzeg mennyi baj volt:
A holnap határa legrosszabb része az volt, amikor meg kellett magyarázni az idegenek szándékát, mert ezt kérte a lelkes stúdió. De hát ezek idegen hódítók, akik hódítani akarnak. Mi, emberek, inkább ne próbáljuk ezt megérteni.
Itt kapcsolódott be a beszélgetésbe James Mangold, a Logan rendezője, aki egy Alienes példát hozott: ott sem érdekelt senkit a szörny indítéka, mert a néző egyből látta és megértette, hogy ez egy könyörtelen gyilkológép, így már nem volt szükség további magyarázatra a viselkedésével kapcsolatban.
The Alien in “Alien” did not feel generic cause it had character and personality, predominantly defined by its ruthless killing efficiency. It didn’t need explanation. We understood it & it did not feel generic. It was a shatteringly original creature in its purity of purpose.
— Mangold (@mang0ld) 2019. július 7.
A beszélgetés ezután visszakanyarodott A holnap határához és az időutazáshoz:
Nem érdekel, mások szerint hogyan működik az időutazás. Időutazást akarok! Látni akarom, hogyan hat az időutazás a rám bízott karakterre, mert én magam nem tudok az időben utazni. Ezért is járok moziba. Ha van gyereked, és elmúlt már kétéves, akkor soha többé nem akarsz olyat hallani, hogy DE MIÉRT?!?
No, hát így Twitterezgetnek a hollywoodi hírességek. (via Uproxx)
I do not care how one travels through time. I want to travel through time. I want to see what time travel does to characters I care about because I cannot travel through time. This is why I go to movies. Have a child. When they turn two you will never want to hear WHY again. https://t.co/f1AS3iPRsc
— Christopher McQuarrie (@chrismcquarrie) 2019. július 7.